חדשות

נתניהו בריאיון בערוץ 12: "במגעים על רכישת מיליוני חיסונים והקמת מפעלים בארץ"

עוד אמר ראש הממשלה כי הוא שולל אפשרות כי יתמודד בבחירות לנשיאות בקיץ הקרוב, אמר כי הוא לא מודאג מכך שהנשיא האמריקאי עוד לא התקשר, והודיע על מגעים לפתיחת מפעלים של פייזר ומודרנה בישראל
אורן שטרנברג |  4
בנימין נתניהו (צילום צילום מסך חדשות 12)
ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין הערב באולפן חדשות 12 לפני קצר והכריז כי הוא נמצא במגעים מתקדמים עם שתי ענקיות התרופות "פייזר" ו"מודרנה" על רכישת עוד עשרות מיליוני חיסונים נוספים. כמו כן, הצהיר ראש הממשלה כי הוא מקיים מגעים עם שתי החברות על הקמת מפעלים בתוך ישראל. "אני נמצא במשא ומתן על עוד עשרות מיליוני חיסונים של פייזר ומודרנה, כדי שנהיה הראשונים. עוד נצטרך להתחסן כל שנה כדי לחסל את המחלה.  אני גם במגעים עם פייזר ומודרנה על הקמת שני מפעלים בארץ שבהם יבצעו מחקרים". הוסיף ראש הממשלה.
ראש הממשלה התייחס למבצע החיסונים ואמר כי הוא רואה בו הצלחה, אולם יש עדיים אוכלוסייה בת חצי מיליון נפש של אנשים מעל גיל חמישים שטרם התחסנו. לדבריו חיסול המגפה בישראל תלוי בהתחסנות אותה אוכלוסייה. "אני קורא מכאן לכל אותם 570,000 איש מעל גיל 50 שטרם התחסנו. לכו להתחסן עכשיו. הניצחון שלנו על המחלה תלוי בהם".
עוד התייחס ראש הממשלה למתווה, שאושר על ידי הממשלה הערב, לפתיחת המסחר והתרבות החל מהשבוע הבא. "אנחנו עם בשרוה ענקית. אני בא מהקבינט שאישר את תוכנית הדרכון הירוק שיפתח את המשק. אנשים עם דרכון ירוק יוכלו ללכת אל בתי קולנוע ומשחקי כדורסל ולטוס לחו"ל. ואלה שלא, לא יכולו. הדבר שיקבע אם נצא מהמגפה הם אותם חצי מיליון איש מעל גיל חמישים שעוד לא התחסנו. שם המתים והחולים הקשים כמעט מאה אחוז. צריך לעשות מאמץ לאומי עליון ולחסן את אותם אנשים. לכו להתחסן, לא רק בשבילכם אלא בשביל כולנו".  
בהמשך הריאיון, כשנשאל על ידי המגישה יונית לוי, האם לאחר שפעל לאחד את מפלגות הציונות הדתית ובכלל את עוצמה יהודית של איתמר בן גביר, האם ייתן לו לשבת בממשלה שיקים, השיב בשלילה. "איתמר בן גביר לא יישב בממשלה בראשותי". קבע נתניהו והוסיף, "קיימים ביננו חילוקי דעות. בן גביר ישב בקואליציה אבל לא יהיה חלק מהממשלה".
עוד ציין נתניהו כי הוא לא מכוון לשתף פעולה עם מפלגת רע"ם של בראשות עבאס ולא יישען עליה כדי להרכיב קואליציה. "לא אשען על מי שמתנגד לציונות. הוא יריב שלי ואני אקח לו את הקלות בתוך המגזר הערבי". עוד הבטיח נתניהו כי לא יהיה סבב בחירות חמישי מאחר ויקבל רוב של 62 מנדטים תומכים בכנסת. "יהיו לי 62 מנדטים". קבע ראש הממשלה נתניהו.  
כשנשאל לגבי הנתק השורר בינו ובין הממשל החדש בארצות הברית, השיב נתניהו כי הוא והנשיא ג'ו ביידן מיודדים כבר 40 שנה וכי יחסיו טובים עם סנטורים רבים מן המפלגה הדמוקרטית והרפובליקנית. "ביידן יתקשר. אנחנו חברים טובים, אבל יש לנו חילוקי דעות בנושא הגרעין האיראני ובסוגיה הפלסטינית".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    הוא פשוט עשה לה בית ספר. זה היה תענוג לצפות.
    דגן 02/2021/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    .
    סגור
  • 3.
    אפילו ביבי לא סופר את פוסיקט: מתראיין בכיף לאלג'זירה 12
    ארז דולצ'ין 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    2 1
    אם ביבי עצמו לא סופר אותו, לא מתייחס לחרטוטים שלו ומתראיין בכיף לערוץ - לא פלא שאף אחד לא מתייחס להבלים של הילד קקה, כפי שכונה על ידי עתונאית בכירה באותו ערוץ ממש! לא פלא שרוב הימנים צופים בחדשות 12, 13 או 11 - ולא בערוץ 20 (על שם 20 הצופים שיש לו - וגם זה בשיא הרייטינג). שמח לגלות שביבי מבין שהחרמת ערוץ 12 היא עצת אחיתופל ומצפצף עליה, כמו על מי שמפמפם אותה ללא הרף. הוא אולי נאשם בפלילים, מושחת, נוכל ושקרן - אבל טיפש הוא לא.
    סגור
  • 2.
    לפיד. פחחחח,לך תשחק דוקים (ל"ת)
    ביבי הפטיש 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 1
    סגור
  • 1.
    פשש איזה מבריק ביבי לעומת כל דחלילי השמאל.מדהיםםם (ל"ת)
    בוחרים מנהיג מבריק 02/2021/15
    הגב לתגובה זו
    1 2
    סגור