חדשות

תחנת רכבת השלום החדשה תיפתח מחר לנוסעים

רבע מאה לאחר חניכת תחנת הרכבת השלום בתל אביב, מחר ייפתח האגף הדרומי החדש שלמעשה יכפיל את גודלה של התחנה הקיימת. שרת התחבורה: "התחנה החדשה תגדיל את הנגישות של באי הרכבת למרכזי התעסוקה הצמודים אליה"
אורן שטרנברג | 
תחנת רכבת השלום החדשה (צילום cloudview שבתאי טל)
25 שנים לאחר פתיחתה לראשונה, תיפתח לנוסעים מחר (שני) תחנת "רכבת השלום" החדשה הכוללת את הכנף הדרומית, המהווה טרמינל דרומי חדש אשר מכפיל את גודלה של התחנה הקיימת. 
התחנה הקיימת מהווה מוקד תחבורתי עמוס, זאת בשל חיבורה למרכז העסקים עזריאלי, וכן מיקומה הגיאוגרפי הקרוב לבסיס הקריה וכן לאזורי עסקים רבים בתל אביב. במהלך השנים האחרונות נוצר עומס רב בתחנה. 
במהלך שלוש השנים האחרונות נבנה אולם נוסעים חדש על ידי אגף ביצוע ברכבת ישראל בעלות של כ-100 מיליון שקלים. האולם החדש מהווה העתק כמעט זהה של האולם הקיים, וכולל שתי מעליות חדשות, וכן שני דרגנועים חדשים, לצד שני גרמי מדרגות, מתחם שירותים חדש ובית קפה. הטרמינל החדש, כמו כל תחנות רכבת ישראל, נגיש באופן מלא לנוסעים עם מוגבלויות. 
אולם הנוסעים החדש יאפשר זרימת נוסעים משופרת ונוחה יותר בתחנת השלום, בה עוברים כ-50-60 אלף נוסעים מידי יום, וכ-1.4 מיליון נוסעים מידי חודש, הכי הרבה נוסעים מבין כל תחנות הרכבת, ויפחית משמעותית את התורים לבידוק הביטחוני בכניסה לתחנה. 
כמו כן האולם החדש ישפר ויקצר משמעותית את דרכי הגישה אליה מכיוון דרום, אשר עד היום באי התחנה מכיוון זה נאלצו לחצות את דרך השלום הסואנת ולבזבז זמן יקר במעברי החצייה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה