חדשות

ארדן: "חזרה להסכם הגרעין הישן זו טעות. נמצאים בהידברות מול ממשל ביידן"

שגריר ישראל באו"ם התייחס לכוונת ממשל ביידן לחדש את השיחות מול איראן על הסכם הגרעין ואמר כי חזרה אליו תהיה טעות חמורה. יחד עם זאת אמר השגריר ארדן כי וושינגטון וירושלים מקיימות ביניהן הידברות. "דיפלומטיה עדיפה על פתרונות צבאיים"
אורן שטרנברג | 
גלעד ארדן (צילום: סיון פרג') (צילום סיון פרג')
שגריר ישראל באו"ם, גלעד ארדן, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לרשת ב' לכוונת ממשל ביידן לחזור אל השיחות מול איראן על מנת לנסח הכם גרעין חדש מולה. כנשאל האם הוא מעריך כי כעת ממשלת ישראל תהיה בעימות מול ממשל ביידן על רקע המחלוקת סביב נושא זה, השיב ארדן: "ישראל נמצאת בתהליך של הידברות מלאה ומקשיבים לעמדותינו. אנחנו חושבים שלחזור להסכם הגרעין הישן של 2015, שסולל את הדרך של איראן לארסנל של פצצות אטום - יהיה טעות". 
עוד הוסיף ארדן כי: "אני חושב שלאור העבודה שהממשל החדש מגלה רצון מאוד כן ומעמיק לקיים אתנו התייעצות מסודות, והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן מוביל אותה, אני חושב שישראל נמצאת בתהליך של הידברות מלאה. מצד אחד מקשיבים מאוד לעמדותינו, גם הממשל וגם מדינות באירופה.
"מצד שני, אמרנו מספר פעמים שחזרה להסכם הגרעין הישן של 2015 תסלול את הדרך של איראן  לארסנל של פצצות אטום. זו טעות".  
כשנשאל ארדן האם הסכם חדש ומשופר מול איראן יהיה מקובל על ישראל, אמר: "דיפלומטיה ופתרון דיפלומטי עדיפים על פתרונות צבאיים. השאלה האם יהיה מדובר בהסכם שחוסם כל דרך אפשרית של איראן להגיע לנשק גרעיני".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה