חדשות

חשש להתפרצות קורונה בפורים. פרופ' אש: "תומכים בסגר לילי"

פרויקטור הקורונה אמר כי עמדת משרד הבריאות שתובא לאישור הממשלה תהיה לקבוע סגר לילי בין השעות 20:00-05:00, במהלך חג הפורים. בהמשך התייחס פרופ' אש לביטול חובת הבידוד לחוזרים מחו"ל ואמר: "הייתי לוקח צמיד אלקטרוני" 
מערכת ice |  1
פרופ' נחמן אש (צילום Magma Images)
הממשלה צפויה להתכנס היום (שלישי) ולהכריע האם יוטל עוצר לילי בפורים כדי למנוע התקהלויות שעלולות להביא לעלייה בתחלואת הקורונה. פרויקטור הקורונה, פרופסור נחמן אש, התייחס בראיון לרדיו 103FM לחשש הגובר ליצירת אירוע תחלואה המוני בפורים, ואמר כי עמדת משרד הבריאות היא לקיים עוצר לילי בימיות חג בין השעות 20:00-05:00.
"זה לא עניין סגור כי זה צריך להתקבל כהחלטה בממשלה". אמר פרופ' אש. "מבחינתנו אנחנו רוצים למנוע את כל ההתקהלויות והמסיבות ולכן הצענו את הצעד הזה. ההצעה שלנו היא מ-20:00 בערב עד 05:00 בבוקר במתכונת של סגר מלא. אנשים יכולים להגיע ב-19:00 למסיבות ולחזור בבית בבוקר.  
"הישראלים מוצאים פתרון לכל דבר". אמר פרופ' אש והוסיף, "זו באמת שאלה כי גם אנחנו שואלים את זה אצלנו. אילו צעדים מספיק אפקטיביים, אילו צעדים יתקבלו בציבור שיענה לצעדים כי זה תלוי באנשים שיקיימו את הדברים? המחשבה שלנו היא שמרבית האנשים נורמטיביים, מקיימים הנחיות ולא יעשו תרגילים עוקפים. בוודאי שיהיו כאלה שיעשו. אני חושב שיש ערך להורדת הפעילות. אתם שואלים על החינוך או המסחר, אני שואל מסיבת פורים או חינוך. כי אם תהיה עליית תחלואה נצטרך ללכת אחורה ולסגור דברים, זה באמת מוצדק עבור מסיבת פורים לסגור את החינוך?"
בהמשך התייחס לטענה כי פתיחת המסחר השבוע היתר צריכה להידחות עד לאחר פורים: "לפני שבוע היה לחץ גדול מאוד לפתוח את המסחר, אנשים לא הבינו למה עם ירידה כזאת בתחלואה אי אפשר לפתוח ותמיד הלחצים לשני הכיוונים. היה קשה מאוד להשאיר, תזכרו שהקדמנו ביומיים בגלל הלחץ הגדול, אז להגיד בוא נדחה בשבוע? אמרתי את זה בממשלה שהיה אפשר לקבל החלטה של לדחות בשבוע ולפתוח אחרי פורים אבל בלחצים הקיימים זה היה בלתי אפשרי".
פרופ' אש התייחס גם לביטול חובת השהיה במלונית לחוזרים לארץ מנתב"ג ואמר כי נתב"ג מהווה ערוץ כניסה גם לתחלואה בכלל, ולמוטציות בפרט. "אנחנו יודעים שזה כבר קרה עם המוטציה הבריטית. בסופו של דבר זו החלטה שהתקבלה בכנסת, מה שהוביל להחלטה – הכלי הזה, האפקטיביות שלו לא מושלמת גם מבחינת מספר האנשים שנכנסים למלוניות וגם בתחושה של האנשים שנכנסים למלוניות. צריך להגביר את האכיפה של בידוד בבית". 
פרופ' אש אמר כי לו יכול היה לבחור בין שהייה במלונית לענידת צמיד אלקטרוני בבידוד בייתי, היה בחור באפשרות השניה. "אם היו נותנים לי לבחור ביציאה משדה התעופה באפשרות בין מלונית או אמצעי אלקטרוני, הייתי לוקח את הצמיד. אני מבין את המורכבות, אבל אני חושב שבמדינת ישראל דברים יכולים לקרות מהר אם רוצים, וזה רק עניין של להבין את חומרת המצב ואת הצורך למצוא את הפתרון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    לא נמאס לכם לקטר כל הזמן על סגירות לא חושבים שהגזמתם ? (ל"ת)
    אלכס 02/2021/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור