חדשות

יואל רזבוזוב בראיון: "לפיד לא ילך להתחנף לנכד של הרב קנייבסקי"

המועמד מספר 6 ברשימת "יש עתיד", חבר הכנסת יואל רזבוזוב, על החיבורים הצפויים: "ממשלה עם בנט, סער וליברמן", על החרדים: "לא מחרימים אותם, רוצים חוק אחד לכולם", ועל הליכוד: "מפלגה של איש אחד שדואג לצרכיו האישיים"
אביחי דלאל | 
חבר הכנסת יואל רזבוזוב (צילום פלאש 90)
לקראת הבחירות לכנסת ה-24, ח"כ יואל רזבוזוב (40) בריאיון ל-ice. רזבוזוב, מי שהיה אלוף ישראל וסגן אלוף אירופה בג'ודו, נכנס לחיים הפוליטיים בגיל צעיר יחסית כשבגיל 28 נבחר לשמש במועצת העיר בנתניה ובשנת 2012 היה ממקימיה של רשימת "יש עתיד" אז רזבוזוב  היה מספר 8 ברשימה ובבחירות בשנת 2013 היה חלק מהממשלה שהתפרקה בתוך שנה וחצי. ומאז "יש עתיד" נמצאת באופוזיציה.
המתמודד ברשימת "יש  עתיד" במקום השישי מתייחס בראיון למסע הבחירות. ח"כ רזבוזוב תוקף את הליכוד "מפלגה של איש אחד שמנסה להימלט ממשפט", מדבר על החיבורים הצפויים של "יש עתיד", על הגבלת הכניסה לישראל ועוד. 
הקמפיין של יש  עתיד, בדרך כלל אתם מגיעים יחסית גבוה בסקרים ומתקשים להשתלב בקואליציה?
"תמיד יש עתיד מתחילה קמפיין בנקודה יותר נמוכה ומסיימים יותר גבוה. בנוסף, אנחנו סך הכל מערכת בחירות אחת בכנסת ה-19 שבה השגנו 19 מנדטים והיינו חלק מהממשלה לשנה וחצי ואז נתניהו החליט מטעמים אישיים עוד פעם ללכת לבחירות. לאחר מכן, השגנו 11 מנדטים ובכחול לבן על בסיס יש עתיד. חזרנו ליש עתיד למפלגה עם דרך ועקרונות, עם ותק ושטח פעילים הכי חזק במדינה, פעילים שאנחנו לא מחזיקים אותם בשכר או ג'ובים אלא אך ורק אידיאולוגיה ובאמת מפלגה עם מנגנון חזק והכי חשוב עם דרך, כל מי שמצביע יש עתיד מכיר את יש עתיד, את הדרך והעקרונות ואף פעם לא ויתרנו על העקרונות שלנו ומי שירצה ממשלה שפויה וליברלית חייב להצביע ליש עתיד כי רק ככה הוא יקבל את זה. מבחינת הרכבת ממשלה אנחנו עם סיכוי גבוה כי יש הרבה אנשים שמבינים כי הממשלה הזאת איבדה את הדרך, את כל העקרונות ואת כל הערכים ויש מספיק אנשים שרוצים להחליף את הממשלה".
אם אני אשאל אותך על כל הסאגה עם גדעון סער ונפתלי בנט?
"סער, בנט וליברמן זה הכיוון לממשלה. אני מקווה שבנט יחליט את צעדיו ולא ישחק עם זה כי בסופו של דבר זה חיים של אזרחים או שתהיה ממשלה קיצונית עם נתניהו, ליצמן ובן גביר. צריך להחליט אם הוא רוצה שינוי או שהוא רוצה קיצונים שידאגו לעצמם ולא ידאגו לאזרחים. זה בדיוק אותו התסריט רק הרבה יותר מסוכן".
ראיתי שיצא לך לבקר את התנהלות הממשלה בנוגע לחרדים והיה לך גם ציוץ על הרב יענקי קניייבסקי.
"אני מדברים על חוק אחד לכולם, שיוויון זכויות ושיוויון. אין דבר כזה שמגזר אחד או ציבור כזה או אחר יהיה בהעדפה. הממשלה צריכה לדאוג לכולם. יאיר לפיד לא ילך להתחנף לאף אחד, לא לנכד של הרב קנייבסקי כי בסופו של דבר וכפי שאמרתי אנחנו חושבים שכולם צריכים להיות שווים במדינה. לא יכול להיות שילדה אחת בכיתה ז' תהיה שנה שלמה בבית ויש מוסדות שלומדים בלי לדפוק חשבון ולא מקבלים דוחות ואם קיבלו אז מבטלים להם אותם. או אמא שהסתובבה עם הילדה בפארק והמסיכה הייתה מתחת לאף אז היא קיבלה דו"ח היא הלכה ושילמה על זה, זה לא צודק ואנחנו נדאג שיהיה צדק במדינה וכולם יהיו שווים".
בשבוע שעבר הודעת שהוצאת מטוס חילוץ לאזרחי ישראל שנשארו בחו"ל.
"אזרחים ישראלים היו תקועים בחוץ  לארץ וזאת זכותם הבסיסית להיכנס לארץ ואיפה הממשלה עם 36 השרים שלה לדאוג לאותם האזרחים? אני הצלחתי לחלץ ודאגתי להוציא מטוס ולדאוג לכל הנוסעים ולדבר עם חברת התעופה ולעבוד מול הממשלה הרוסית ואני חבר כנסת, אפילו לא מהקואליציה, לא ראש הממשלה ולא שר התחבורה ואני הייתי צריך לעשות את העבודה הזאת כי אלה אזרחים וצריך לדאוג להם. אף אחד לא דאג להם. הסוף טוב, הם חזרו הביתה והם שוהים במלונית ואפילו שם הם חיים בתנאים לא תנאים".
במסיבת העיתונאים, בנימין נתניהו טען שוועדת החריגים לא מודעת אם  מי שמבקש אישור כניסה הוא חילוני או חרדי ולמעשה מבטל את הטענות לאפליה.
"אני חושב שצריך לחשוף את הפרוטוקולים של ועדת החריגים. אנחנו רואים שרוב האנשים שחוזרים על פי התחקירים העיתונאיים הם כנראה חרדים. אנשים חזרו והסיבת הגעה שלהם הייתה מצוות פורים. או שזה הומניטרי או שלא".
איך אתה רואה את הממשלה הבאה מבחינת חיבורים להקמת ממשלה?
"אנחנו לא מחרימים אף מפלגה למעט מפלגות אנטי ציוניות שלא מכירות בישראל".
ומה לגבי מפלגות חרדיות?
"אנחנו לא מחרימים את החרדים, יש ציבור חרדי שמשרת בצבא ומשלם מיסים. אנחנו לא מחרימים אף אחד אבל יש לנו את הסוגיות של תחבורה ציבורית בשבת ושוויון בנטל, מקצועות ליבה וזה בעד במטרה לשלב אותם בחברה. יש קבוצות שלא ישתנו זה לא כל הציבור אבל זה חלק מהציבור".
ראש הממשלה הודיע כי הוא מאריך את שנת הלימודים, מה דעתך על כך?
"עדיין לא גיבשנו את עמדת המפלגה. דעתי האישית היא ששוב פעם הכל תרגילים. אני לא רואה אותו מצליח לעבור את הארגונים של הסתדרות המורים וארגון המורים. ובסוף זאת תהיה המתכונת הרגילה של בית הספר החופש הגדול שאותו הקימה יש עתיד ובו המדינה מסבסדת להורים בקיץ. אז עד סוף יולי זה כנראה הכוונה לבית הספר החופש הגדול ושוב ביבי משחק בכולם וצובר כותרות בשביל לשרוד פוליטית".
אם נגעת כבר בנתניהו, בוא נדבר קצת על הליכוד, מה אתה אומר על המפלגה שהיא הכי "יריבה" שלכם?
"מפלגת הליכוד היא מפלגה עם ותק. אבל זאת לא מפלגת ליכוד שהייתה תמיד, היא הפכה למפלגת נתניהו שמשרתת רק את הצרכים האישיים שלו וחבל. גדעון סער היה חמישי בפריימריז ולא קיבל תפקיד שר, אמיר אוחנה קיבל שר לביטחון פנים כשהוא המקום ה-26 וזה מסביר שזה מפלגה של איש אחד שדואג רק לאינטרסים שלו, רק להימלט מהמשפט שלו ולא משרת את אזרחי ישראל. הרבה ליכודניקים אמיתיים עוזבים את הליכוד ולא מתביישים להגיד את זה בפומבי, הם אומרים שזאת לא אותה המפלגה שהייתה כל הזמן. זאת עדיין מפלגה גדולה כי נתניהו מצליח לתעתע במגזרים שונים בכל פעם ואנחנו רואים את זה גם. יחד עם זאת, הליכוד השיגה 35 מנדטים ועכשיו הם צנחו, זה מעיד על משהו".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה