חדשות

יו"ר יהדות התורה טען: "מתגיירת בגיור צה"לי - שיקסע" וספג: "בושה, חשוך"

יצחק פינדרוס הביע את דעתו בנוגע לגיורות בצבא: "אם מישהו מתחתן איתה - האבא צריך לשבת שבעה", ליברמן: "מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי", לפיד: "אמירה חשוכה ועצובה", בנט: "מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה"ל"
מערכת ice |  1
יצחק פינדרוס (צילום צילום מסך טוויטר)
חבר הכנסת ויו"ר סיעת יהדות התורה, ח"כ יצחק פינדרוס, עורר סערת ענק במערכת הפוליטית לאחר שהתבטא נגד הגיור בצבא: "מי שהתגיירה בגיור צה"לי היא שיקסע. אם מישהו מתחתן איתה - האבא צריך לשבת שבעה".
אביגדור ליברמן טען: "פינדרוס וחברי יהדות התורה, לא להתגייס לצבא ולחיות על חשבון משלמי המיסים - זה שיקסע. מי שצריכים לשבת שבעה זה אתם על שקברתם את ערכי העם היהודי. כל חייל שמשרת בצה"ל ועבר גיור צה"לי יותר יהודי מכל תלמידי ישיבת מיר ביחד".
 
עודד פורר ממפלגתו הוסיף: "ראיתם את טיסות הקומבינה, את ההתחמקות מגיוס, את חוק המרכולים ושאר מיני כפיה דתית. אחרי פורים ירדה המסיכה גם בנושא הגיור בצה"ל. מה עוד אתם צריכים כדי להבין שסוף לשלטון דרעי וליצמן זה לא קמפיין אלא צו השעה. רק ישראל ביתנו ואביגדור ליברמן יובילו לממשלה בלי ש"ס ובלי יהדות התורה".
מרב מיכאלי, ראש מפלגת העבודה, כתבה: "שוב נפלטה לפינדרוס האמת של בלוק החסינות, שוב מתברר מול מה אנחנו מתמודדים. מול זה לא מתחנפים, לא מתקפלים, לא מזדעקים גוועלד. מעמידות אלטרנטיבה ברורה: מכילה, מכבדת, פלורליסטית, ישרה, אשה. כזאת ששייכת למאה ה 21. איזו משתי האופציות אתןם רוצים בכנסת? בואו הביתה. לבית של אמת".
 
נפתלי בנט, ראש מפלגת ימינה, הבהיר כי לדעתו: "איזו בושה. ככה, בהבל פה, פינדרוס מזלזל ופוגע באלפי חיילי צה״ל אשר השלימו תהליך של גיור כהלכה. חיילים אשר החליטו לעבור תהליך גיור מלא תוך כדי שרות בצה״ל. לא אתן לאף אחד לפגוע בהם".
יאיר לפיד כתב: "האמירה של ח״כ פינדרוס היא אמירה חשוכה ועצובה. על איזו חיילת ששירתה בצה״ל הוא מדבר? הלוחמות בקרקל? המג״בניקיות במחסומים? התצפיתניות מול עזה? הצעירות המופלאות האלה שאתה קורא להן ״שיקסע״ מצילות את חייך".
אורנה ברביבאי מיש עתיד כתבה בקצרה: "הכרתי בצה״ל שיקסע רבות העולות באהבתן ומחויבותן למדינה, יותר מכל אלה המגנים אותן". חברי כנסת נוספים כתבו דברי ביקורת קשים על פינדרוס.
 
‏לשכת יו"ר סיעת יהדות התורה, יצחק פינדרוס, בתגובה להקלטה בגל"צ: "השימוש במילה שיקסע היה בהכוונה למשמעות הדתית שלה. גיור שאינו על פי ההלכה אינו תופס והנשים הללו אינן יהודיות".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כשזה בחול כן סופרים אותם כדי לנפח את מספר היהודים
    גל 03/2021/03
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אבל פה, עושים סלקציה גזענית, ע"פ אג'נדה פוליטית. אני חושב שעל פי חוק השבות, מי שהיה מספיק יהודי לנאצים, גם מספיק יהודי למדינת ישראל (מספיק שהסבא יהודי, חוקי נירנברג). גם נזכיר לרב, שבהתחלה לתקופה מסויימת זה לא היה ע"פ האם, אלא ע"פ האב.
    סגור