חדשות

האג: נפתח בחקירה נגד ההתנהלות ביו"ש

לאחר הערעור, בית הדין הבין לאומי בהאג הודיע היום כי הוא יפתח בחקירה נגד התנהלותה של מדינת ישראל ביהודה, שומרון ועזה. לפי בית הדין בהאג החקירה תתמקד בהריסות בתי מחבלים והתנהלות צה"ל בצוק איתן, בישראל מודאגים.
מערכת ice |  1
בית משפט (צילום freepik)
הודעה דרמטית מכיוון בית הדין הבין לאומי בהאג, התובעת פאטו בנסודה הודיעה שבית הדין דוחה את הערעור ויפתח בחקירה נגד התנהלותה של ישראל ביהודה ושומרון ובעזה, התביעה מתכוונת להתמקד בהריסת בתי מחבלים ביו"ש בהתנהלות צה"ל במבצע צוק איתן וכן את ההתנהלות של צה"ל בהפגנות הגדר שמקיים חמאס בשנים האחרונות.
בישראל מודאגים מההודעה, קיים חשש שבמסגרת החקירה יזומנו קציני צה"ל לשעבר ובהווה ופוליטיקאים שקיבלו החלטות. פסיקה נגד ישראל יכולה לסבך אזרחי צה"ל כשיטוסו לחו"ל בעתיד.
גם תנועת חמאס תישפט בהאג בעקבות מבצע צוק איתן, גורמים פלסטינים בירכו על ההחלטה ואמרו שההחלטה: "תביא צדק". במועצת יש"ע מיהרו לגנות וכתבו שמדובר בהחלטה אנטישמית והוסיפו "ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן היא חוקית".
כזכור בעוד מספר חודשים מתחלף התובע בית הדין בהאג, אם כי בישראל מעריכים שהחלטתה של התובעת בנסודה בוצעה בתיאום איתו.
    
עו"ד והמועמד לכנסת איתמר בן גביר כתב בחשבון הטוויטר שלו בתגובה: "תגובה ציונית הולמת להחלטה האנטישמית של האג תהיה להעמיד לדין בישראל את בכירי הרש"פ בגין פשעי מלחמה ולהחיל ריבונות ישראלית מלאה על שטחי יהודה ושומרון".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    פיתרון, ביטול זכות השיבה ליהודה ארהב עכשיו
    ניר 03/2021/04
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לחסום כספים זרים שנכנסים לישראל כמו הקרן החדשה
    סגור