חדשות

גנץ: "פניתי ליועמ"ש לבחון את כשירותו של נתניהו כראש ממשלה"

בני גנץ כינס מסיבת עיתונאים ובה הודיע כי החל ממחר לא ישמש כשר המשפטים והוא פנה ליועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט במטרה לבחון את כשירותו של נתניהו כראש ממשלה. גנץ התייחס להמלצה לנשיא: "למנות יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי"
אביחי דלאל |  2
בני גנץ (צילום יונתן סינדל פלאש 90)
שר המשפטים הזמני ויו"ר כחול לבן, בני גנץ כינס היום (רביעי) מסיבת עיתונאים תחת הטייטל "מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל" והסביר כי החל ממחר לא יהיה בישראל שר משפטים ופנה ליועץ המשפטי לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט וביקש ממנו לבחון את כשירותו של בנימין נתניהו כראש ממשלה. 
בפתח דבריו אמר גנץ: "מחר יהיה יום חשוך בתולדות מדינת ישראל. החל ממחר באופן תקדימי לא יהיה שר משפטים במדינת ישראל. זה יהיה יום שבו ראש ממשלה מבקש לשבש מהלכי משפט ולהטיל מורא על שופטיו, פרקליטים שעוסקים בתיקיו ועל אזרחי ישראל. נאשם בפלילים מבקש ששלטון החוק ירכין בשבילו את הראש. במקום להתייצב בבית המשפט, הוא מבקש לחפור תחת יתדותיו. אני לא אאפשר את הפגיעה הזאת בשלטון החוק".
עוד הוסיף גנץ: "ההכנות של נתניהו בעניין זה החלו מזמן. ראש הממשלה טוען שתפרו לו תיקים. שלח את שליחיו לכרסם בפרקליטות מבפנים. הוא מנע מינוי של מנכ"ל משרד משפטים, מנע מינוי פרקליט מדינה קבוע, פרקליט שאמור לטפל בין היתר בפסיקות שלו. הוא להתחמק ממילוי פסיקות בג"ץ בממשלה והוא האשים באופן שקרי את המלצת מינוי היועץ המשפטי לממשלה על ביטול מענקים ואמר תעלו לצלאח א דין, הוא שולח את אנשיו להשתלח בנשיא המדינה בכדי לחתור תחתיו, תחת החוק והממלכתיות. הוא מבקש לפגוע בליבת הדמוקרטיה ולהשאיר את משרד המשפטים בלא שר הגנה או גיבוי. אי מינוי שר משפטים הוא הוכחה ניצחת שנתניהו נמצא בניגוד עניינים. שלחתי מכתב ליועמ"ש שמבקש לבחון את כשירותו".
גנץ נשאל בין היתר על ההמלצה שלו לנשיא המדינה והאם קיימת אפשרות שהוא ימליץ על שותפו לשעבר יאיר לפיד לאחר השיחות עם איתו ועם עבאס. וגנץ השיב: "צריך להקים ממשלה ישרה ללא נתניהו ולמנות יו"ר כנסת מוסכם של גוש השינוי". 
יחד עם זאת, בגוש שמתמודד מול הגוש שאליו גנץ משתייך, ראש הממשלה בנימין נתניהו, הודיע כי הוא יוציא הערב בשעה 20:00 הצהרה לתקשורת.
 

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    איך שמערכת המשפט נראית היום, כמו אוסף של ליצנים.
    נמו 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועדיף שלא יהיה שר משפטים ופטרנו מעונשו של זה
    סגור
  • 1.
    מי ירד מהפסים??
    עותמן סיקסטי 03/2021/31
    הגב לתגובה זו
    0 0
    גנץ אברבנאל נכשלו בטיפול הפסיכיארי. אתה לא כשיר לנהל קיוסק
    סגור