חדשות

סערה בכנסת: הרשימה המשותפת "נשבע להיאבק באפרטהייד"

חברי כנסת מהרשימה המשותפת, ביניהם עופר כסיף לא הצהירו במהלך טקס ההשבעה לכנסת בנוסח משלהם ואמרו "נשבע להיאבק באפרטהייד" יו"ר הכנסת קבע כי ישללו מהם זכויות הח"כ עד להצהרה חוזרת
מערכת ice |  2
איימן עודה (צילום יונתן סינדל, פלאש 90)
חברי כנסת מהרשימה המשותפת, ביניהם עופר כסיף סירבו להצהיר אמונים בנוסח המקובל וקראו ״מתחייב להיאבק בכיבוש, נשבע אני להיאבק באפרטהייד, נשבע אני להאבק בכיבוש". הנוסח המקובל הכתוב בתקנון הכנסת הוא "אני מתחייב לשמור אמונים למדינת ישראל ולמלא באמונה את שליחותי בכנסת". בזמן שירת התקווה הם יצאו מאולם המליאה.
יו"ר הכנסת יריב לוין טען שמשמעות שינוי ההצהרה היא כדין אי-הצהרה. כל עוד לא יצהירו בנוסח המקובל לפי סעיף 16 של תקנון הכנסת "קרא יושב ראש הכנסת לחבר הכנסת להצהיר אמונים והחבר לא עשה כן, לא יהנה החבר מזכויותיו של חבר כנסת כל עוד לא הצהיר". לטענתם של חברי הכנסת הערביים, הם הצהירו כדין כשאמרו "אני מתחייב" אך הוסיפו אל ההצהרה המקובלת נוסח נוסף. יו"ר הכנסת לא קיבל את טענתם זו וזכויות הח"כ ישללו מהם לעת עתה. 
מה שנכלל תחת "זכויות חבר כנסת" הוא כמובן השכר, שעומד על כ-45,000 שקלים בחודש. לצד המשכורת חברי כנסת זוכים גם למימון העסקה של שלושה עוזרים פרלמנטריים, תקציב ליחסי חוץ עם בוחריו וכן, דרכון דיפלומטי. כל אלו כאמור יימנעו מחברי הכנסת הערביים שלא הצהירו, עד שתתבצע הצהרה חוזרת. 
כזכור, היום התקיימה השבעת הכנסת ה-24 בטקס חגיגי במשכן הכנסת. במהלך הטקס נקראים חבי הכנסת אחד אחד להצהיר אמונים. נשיא המדינה ראובן ריבלין נאם בתחילת היום ואמר  "העם בישראל נושא אליכם את עיניו, ומצפה מכל אחד מכם לגלות מנהיגות, והדבר מצופה לא רק מחבר הכנסת עליו מוטלת מלאכת הרכבת הממשלה, או הנשיא החדש שתבחרו, בשבועות הקרובים, אלא מכל אחד ואחת מכם, נציגי הציבור ומנהיגיו".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    שלושה עוזרים פרלמנטרים, למה האפורים זקוקים לזה?
    דודי 04/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ועופר כסיף מה נגיד ? בושה אתה כבר ממזמן לא בתחום הזה עברת למעגל הארד קור שבמדינות אחרות אולי היית עומד לדין . מעניין אותי אם מזמינים אותך בני המשפחה לחגים
    סגור
  • 1.
    אלו חבירך
    בנט 04/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    החדשים
    סגור