חדשות

צפו: גלעד קריב הגניב ספר תורה לכותל ועורר סערה

חבר הכנסת הרפורמי ממפלגת העבודה ניצל את חסינותו והגניב ספר תורה לביקור בכותל עם נשות הכותל ועורר סערה. חרדים לאומיים הפגינו. קריב: "אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי"
מערכת ice |  3
גלעד קריב (צילום דוברות)
חבר הכנסת ממפלגת העבודה ניצל את חסינותו והגניב היום (שלישי) לביקור בכותל ספר תורה בתיק הגב שלו לנשות הכותל. האירוע עורר סערה, חרדים לאומיים הגיעו לאזור והפגינו בקריאות: "עמלק תסתלק". 
קריב עצמו אמר: "יחד עם נשות הכותל, ובתמיכת רוב הציבור הישראלי ומיליוני יהודים ברחבי העולם. אנו נמשיך להיאבק על הזכות של כל הזרמים והקהילות בעם היהודי להתפלל כמנהגן בכותל המערבי. אני גאה להשתמש בחסינות שלי על מנת לשאת את ספר התורה של נשות הכותל, ומתבייש בכך שרשויות שלטון בישראל עסוקות בניסיון להחרים ספרי תורה ולמנוע מנשים להתפלל ולקרוא בתורה כמנהגן. גם הבוקר חשוב להזכיר - ישנו צד אחד שהסכים לפשרת הכותל ההיסטורית וצד שני של רב הכותל, המפלגות החרדיות והרבנות הראשית שסיכלו את הפשרה ההיסטורית".
צפו:
הדבר כאמור עורר סערה ברשת והביא תגובות מעניינות. ח"כ פינדרוס אמר בריאיון לישי לפידות ויקי אדמקר בקול ברמה כי: "ח"כ קריב ניצל את חסינותו כדי להכניס ספר תורה לכותל בניגוד לנהלים. כשח"כים הבריחו טלפונים לאסירים ביטחוניים הם עמדו לדין, גם אותו צריך לבדוק".
אמיר אטינגר, כתב "סרוגים" כתב בטוויטר: "מהומה הבוקר בכותל המערבי - ח"כ גלעד קריב נכנס עם נשות הכותל כאשר הוא משתמש בחסינותו הפרלמנטרית להכניס בתיקו ספר תורה בניגוד להוראות לא רחוק משם, יו"ר נעם אבי מעוז מתפלל תפילת ראש חודש". 
שי רוזנגרטן, מבזקן ערוץ 20 הוסיף: "אוי לו לספר התורה שנלקח כבן ערובה בתיקו של ח"כ גלעד קריב. בהסתר, בביזוי ובהתרסה". וגם העיתונאי ארי קלמן: "חבר הכנסת גלעד קריב מנצל את חסינותו כדי להכניס לרחבת הכותל ספר תורה בניגוד לפיסקת בג״צ".
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    רבנות מכילה וליברלית היא הדרך הכי טובה לקרב למסורת
    נוחי 04/2021/14
    הגב לתגובה זו
    2 0
    ואם יש שגריר מעולה לדרך הזאת, זה הרב גלעד קריב. איש מרשים. שמח שהוא בכנסת.
    סגור
  • 2.
    כל הכבוד גורם לרצות לנסות להתקרב ליהדות (ל"ת)
    דני 04/2021/13
    הגב לתגובה זו
    3 0
    סגור
  • 1.
    חזק ואמץ הרב גלעד קריב. אביר היהדות השפויה!
    יהודה 04/2021/13
    הגב לתגובה זו
    5 0
    תותח!
    סגור