חדשות

ביידן אישר את עסקת המיליארדים, הF-35 בדרך לאמירויות

חדשות דרמטיות מכיוונה של ארצות הברית, הנשיא ג'ו ביידן החליט לאשר את עסקת הענק עם איחוד האמירויות ולמכור מטוסים מתקדמים תמורת מיליארדים, ההחלטה שהייתה חלק מהסכם השלום משנה את המפה האזורית  
עמיאל ירחי | 
ביידן וF35 (צילום Official portrait of United State Edit ice)
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן החליט לאשר את עסקת המיליארדים בין ארה"ב לאיחוד האמירויות, העסקה שנולדה בממשל טראמפ הוקפאה כשנכנס ביידן אל הבית הלבן, הלילה (בין שלישי לרביעי) הודיע דובר משרד החוץ האמריקני כי הנשיא החליט לקדם את העסקה.
עסקת הענק כוללת 50 מטוסי F-35, 18 מל"טים, תחמושת וציוד נוסף, ציוד יוקרתי שיועבר לאמירויות בתמורה לכ-23 מיליארד ש"ח. עסקת המיליארדים נקשרה בהסכמי השלום של ישראל, וספגה ביקורת רבה מצד גורמים ישראלים שרואים בהעברת המטוסים המתקדמים לאמירויות פגיעה קשה בעליונות האווירית של צה"ל במזרח התיכון.
כזכור, ארצות הברית חתמה על ההסכם עם איחוד האמירויות  זמן קצר לפני השבעת ביידן בזמן כהונת הנשיא טראמפ, זאת, כחודשיים לאחר ששר החוץ האמריקני היוצא מייק פומפאו הודיע כי היא אושרה. העסקה כוללת גם חבילת הגנה אווירית הכוללת חימושי אוויר-אוויר ואוויר קרקע, העסקה שהוקפאה יוצאת לדרך והכלכלה האמריקאית תהנה מהמיליארדים הסעודים שמגיעים אחרי שנת הקורונה הקשה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה