חדשות

מערכת החינוך חוזרת לפעול ביום ראשון, כך זה יקרה

אחרי שנה בה למדו תלמידי ישראל מרחוק, ביום ראשון הקרוב יחזרו כלל התלמידים לכיתות לשבוע לימודים מלא. משרד החינוך מפרסם את המתווה לחזרה לשיגרה במערכת החינוך
שירה יום טוב | 
כיתה (צילום freepik)
משרד החינוך מעדכן הבוקר את מתווה החזרה ללימודים, שתתקיים באופן מלא החל מיום ראשון הקרוב, 18.04. לאור החלטת הממשלה שהתקבלה השבוע, מערכת החינוך תחזור לפעילות במתכונת מלאה וללא קפסולות. החזרה במתכונת זאת נוגעת לכלל מוסדות החינוך במדינת ישראל, מגילאי גן ועד כיתות י"ב, ללא חלוקה לקבוצות וללא הגבלה על מעבר בין כיתות.
במשרד החינוך מסבירים כי החזרה תיעשה תוך הקפדה על הנחיות משרד הבריאות, בדגש על עטיית מסכות, הקפדה על היגיינה אישית, אוורור כיתות, שמירת מרחק ככל האפשר בהפסקות, בזמן השיעורים, בחדרי המורים ובמרחבי הפעילות המשותפים במוסד החינוכי ובפעילויות חוץ.
עוד נקבע כי מנהלים בחטיבות הביניים ובתיכונים יוכלו לקיים מתכונת למידה גמישה שמטרתה צמצום פערים רגשיים, חברתיים ולימודיים שנצברו בשנה האחרונה, באמצעות מספר רחב של אפשרויות, בהן למידה פרטנית, קבוצתית ומשולבת.
הלמידה המשולבת יכולה להתבצע, בין היתר, במרחבים פתוחים בתוך בית הספר ומחוצה לו, באמצעות למידה דיגיטלית או במתכונת של למידה מרחוק בשיעור של עד 20% משעות הלימוד השבועיות או בהיקף של עד יום למידה שבועי. 
עוזרי החינוך ועובדי ההוראה שמשרתם הורחבה ימשיכו את עבודתם בבתי הספר היסודיים ויהיו חלק בלתי נפרד מהמהלכים לצמצום פערים. כמו כן הלמידה במרכזי המחוננים תשוב להתקיים בתוך המבנה ולא רק בשטחים פתוחים, כפי שנעשה עד כה.
מוסדות החינוך שיזדקקו לזמן התארגנות יוכלו להיערך לקראת הפעילות המפורטת במתווה, כל זאת בתנאי שהלימודים במתכונת המפורטת יחלו לכל המאוחר עד ליום א׳ 25.04.2021, שבוע מיום כניסת המתווה לתוקף.
כזכור, גם חובת עטיית המסכות במרחב הציבורי תבוטל החל מיום ראשון, אך החזרה לכיתות עדיין מחייבת את תלמידי ומורי בתי הספר להמשיך לעטות מסיכות בכיתות עצמן.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה