חדשות

צפו: לילה של התפרעויות בבירה, ניסיון לינץ' ועשרות פצועים

ירושלים מנסה להתאושש הבוקר מלילה ארוך ומלא במהומות, הפרות הסדר החמורות שהחלו מתיעודים של תקיפות נגד יהודים ברשתות החברתיות עלו שלב כשהלילה מאות מתפרעים יהודים וערבים הפגינו בבירה באלימות ופצעו שוטרים
עמיאל ירחי | 
ירושלים (צילום גמאל עוואד פלאש 90)
מה שהחל בתור סרטוני טיקטוק בודדים של תקיפות נגד יהודים בירושלים לובש כבר צורה של גל אלימות, הלילה (בין חמישי לשישי) התפרעו מאות צעירים ערבים בעיר ירושלים וידו אבנים נגד המשטרה ואף הביאו לפציעת ראש של שוטר, בהמשך הלילה הגיעו פעילים יהודים מארגון "להבה" ומחו נגד מדיניות המשטרה, מחאה שנגררה לאלימות קשה נגד השוטרים.
 
בתיעודים שעלו לרשתות החברתיות נראים מתפרעים משליכים אבנים לעבר השוטרים ומשתמשים בזיקוקים כנגד כוחות הביטחון, בתחילת הלילה נפצע שוטר בראשו מה שהביא לתגבור מיוחד של אזור העיר העתיקה, אחרי שבתחילת השבוע המשטרה לא תגברה באופן משמעותי את אזורי ההתפרעויות, שיא ההתפרעויות במהלך הלילה אירע כשבאזור השעה אחת בוצע ניסיון לינץ' ביהודי שעבר עם רכבו על יד שער שכם.
 
המהומות הגיעו גם לשוק מחנה יהודה שם פרצה תגרה בין נערים יהודים לעובדים ערבים במקום, לפי נתוני המשטרה במהלך הלילה נעצרו יותר מ-50 ממשתתפי ההתפרעויות בחשד ליידוי אבנים, ירי זיקוקים, תקיפות שוטרים והתנהגות אלימה. וכ-20 שוטרים נפצעו, על פי דיווח של הסהר האדום כ-11 מתפרעים ערבים פונו לבית החולים במהלך הלילה.

קרדיט: דוברות המשטרה.
בנצי גופשטיין שעומד בראש ארגון להב"ה כתב בחשבון הטוויטר שלו אחרי הלילה הקשה: "בסופו של דבר האלימות שהייתה היא שוב של האויב הערבי הרצחני שניסו לרצוח יהודים. והאלימות של משטרת ישראל שתקפו את המפגינים בתוך המדרחוב בירושלים."
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה