חדשות

מנדלבליט השתולל בישיבת הממשלה לאחר מינויו של אקוניס: "לא חוקי"

בישיבת הממשלה שנערכה היום נתניהו העמיד להצבעה את מינויו של אופיר אקוניס לשר המשפטים. היועץ המשפטי לממשלה טען כי ההצבעה לא חוקית. גלית דיסטל: "הפקיד לא מרשה"
מערכת ice |  2
אופיר אקוניס (צילום פייסבוק: אופיר אקוניס)
אופיר אקוניס מונה היום (שלישי) לשר המשפטים של מדינת ישראל בישיבת הממשלה שעסקה בדרישת בג"צ למנות את שר המשפטים. מינויו של יו"ר כחול לבן, בני גנץ, נפל בהצבעה ולאחר מכן מזכיר הממשלה צחי ברוורמן אישר להעלות את המתמודד מטעם הליכוד ונבחר. היועץ המשפטי לממשלה טען כי מדובר בבחירה לא חוקית מאחר שזה לא תואם את ההסכם הקואליציוני של הממשלה הפריטטית שלטענת נתניהו לא בתוקף.
ברחבי הרשת מגיבים על המינוי. עורך מקור ראשון, חגי סגל, כתב בדף הטוויטר: "לא רק שר משפטים אין לנו, אין בכלל ממשלה". הכתבת הפוליטית של מקור ראשון, עטרה גרמן הוסיפה: "יש שרים בירושלים".
ח"כ גלית דיסטל מהליכוד הגיבה לטענה של מנדלבליט וכתבה: "הפקיד לא מרשה". כתב התרבות של ידיעות אחרונות, רז שכניק עקץ את בנו של ראש הממשלה: "לא מבין למה להציע את אופיר אקוניס לשר המשפטים ולא את יאיר נתניהו שהרבה יותר מעורה במשפטים לאחרונה".עו"ד כנרת בראשי תקפה גם כן את היועץ המשפטי לממשלה: "אקוניס לא מוצא חן בעיני היועמש אז ההצבעה לא חוקית. סך הכל הגיוני, חוקי ודמוקרטי על רק להזכיר זה אותו יועמש שאמר שדן אלדד לא ראוי לכהן כפרקליט מדינה. למה? כי הוא הגון מידי לטעמו. מנדלבליט אוהב אותם עם גרון כדי לתפוס, בדיוק כמו המניאק שתפס אותו בגרון".
גם שמעון ריקלין עקץ: "פריצת דרך במשא ומתן עם הסחטנים. סער ובנט הציעו את מנדלבליט ראשון ברוטציה: בהודעה מטעמם נמסר: 'ראינו איך הוא התווכח היום עם נתניהו והמציא הלכות וקצב זמנים ולא כיבד את הצבעת הממשלה על מינוי שר המשפטים. הוא כמונו וזה מתאים לנו'".
בועז גולן הסביר מה הוא היה עושה במקום השר החדש אקוניס: "שר המשפטים אקוניס צריך להורות למנדלבליט לפנות את משרדו ולעוף הביתה. במדינה מתוקנת - זה מה שהיה קורה כעת".יניר קוזין, כתב גל"צ הסביר את המשמעות: "מה הכוונה שההצבעה על אקוניס כשר משפטים 'לא חוקית'? פשוט מאוד. חוק יסוד; הממשלה (ממשלת החילופים) קובע שכל שר/משרד הוא בעל זיקה לאחד מראשי הממשלה, המכהן או החליפי. כשמשרת שר מתפנה במשרד בעל זיקה לחליפי למשל, לא יכולים למנות שם שר מהגוש השני. זו מהות הפריטטיות. מוזר או לא, זה החוק".
יעקב ברדוגו תקף את מנדלבליט וכתב: "מנדלבליט מנסה כעת בפועל לנהל את ישיבת הממשלה על מנת לכפות מינוי שר משפטים שיהיה פקיד בצלאח א-דין שיבצע את כל רצונותיו ורצון הלורדים בגבעה (גנץ). אין גבול לעריצות המשפטנים ברצונם לשלוט דפקטו על ניהול המדינה. לך".
איתמר אייכנר, הפרשן הדיפלומטי של ידיעות אחרונות הוסיף: "בכל שנותיו כראש ממשלה נתניהו מעולם לא סתם את הפה ליועמ"ש. נפל דבר היום בממשלה. שרים לא זוכרים את מנדבליט כל כך כעוס ומעריכים שיהיה לזה השפעה על ענייני הנבצרות. ביבי: אף אחד לא מבין את ההסברים של מנדלבליט. היועמש בתגובה: בגץ יבין אל תדאג ביבי: הציבור לא יבין את ההתפלפלויות שלכם".
 כתב המשפט של חדשות 13, אביעד גליקמן תקף את נתניהו: "זהו. סופית הלכה הבושה. את ראש הממשלה לא מעניין החוק. אין דין ואין דיין. כן כן הגענו לימים האלה. ושרי הליכוד? שותקים ומבצעים. בספרי ההסטוריה שמם יהיה מוכתם. בושה וחרפה מה שקרה בישיבת הממשלה עכשיו. ובימים ההם אין מקשיב לחוק בישראל. ראש ממשלה יעשה את הישר בעיניו".
אלדד יניב הוסיף: "כל אלה שאומרים לי כל היום עזוב זה לא יקרה ואתה מגזים ואתה פאניקר: מי שעוד לא מבין איך יפטר החשוד בשוחד ראש הממשלה את מנדלבליט ברגע שיוכל, קיבל היום פרומו בישיבת הממשלה כשביבי מינה שר משפטים שנראה לו הכי נח. ותכף הדיון בבגצ. הנשיאה חיות תדחה את העותר: תרגע, המבצר עוד לא נפל".
זוהר ישראל הוסיף גם ככה: "הנאשם מבטל את היועץ המשפטי וממנה שר משפטים כראות עיניו. כיף פה בדמוקרטיה". כתב המשטרה והפלילים של הארץ, ג'וש בריינר, אמר: "ואנחנו צחקנו על מזימת אפריל. מתבייש בעצמי שלא לקחתי בחשבון שלנתניהו כבר אין בושה מזמן. הכל כשר".
 
בן כספית תקף גם כן: "מאורעות האימים בממשלה מוכיחים: האיש איבד את זה לגמרי, מצפצף על חוק מפורש (שהוא העביר) ולא רואה אף אחד ממטר. אני מקווה שבנט וסער עוקבים. אין ספק שבג"ץ יפסול את ההצבעה על אקוניס ואף אחד לא יפול מהכסא אם נתניהו יצפצף גם על זה. לא היה כדבר הזה אי פעם".
הפרשן הפוליטי, נדב איל הוסיף: "כידוע, היתה ויש לי ביקורת על גנץ וכחול לבן ולא חשבתי שהצטרפותם לממשלה היתה החלטה טובה או נבונה. אך החלטתם להישאר בה, בימים האלה, ולאור הדיון והחרפה המסוכנת כעת, זה עניין חיוני. וגנץ צדק לגבי זה".
תמר זנדברג, תייגה את כל ראשי המפלגות מגוש השינוי כמו גדעון סער, נפתלי בנט ובני גנץ ועוד וכתבה להם: "תסתכלו על מה שקורה עכשיו בישיבת הממשלה ותבינו למה חייבים להחליף אותו. ממשלת שינוי עכשיו".מרב מיכאלי, יושבת ראש מפלגת העבודה לעומת זאת תקפה את נפתלי בנט וגדעון סער כשכתבה: "שבנט וסער יספרו לנו עוד קצת כמה אכפת להם ממשרד המשפטים, כשהם הופכים כל אבן כדי להשאיר את שלטונו של האיש שעושה בדיחה מחרידה מהתיק החשוב הזה. למי שאכפת ממדינת ישראל אסור לנהל מו"מ עם נתניהו. הוא חייב ללכת ואנחנו חייבות וחייבים להקים ממשלה שתתקן את הכאוס שהוא יצר".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ה'כישורים' היחידים של הגאנדז (ברווז ביידיש) בתחום המשפט
    פ*ק 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הם מעורבותו בפלילים, בהונאה ובניגודי עניינים. רק עכשיו התפרסמו החזקותיו הסודיות של הגאנדז במניות של חברות העובדות מול משרד הביטחון בניגוד עניינים פלילי שאין חמור ממנו. https://m.calcalist.co.il/Article.aspx?guid=39057110 וגם לא שכחנו את התקיפה המינית לכאורה שביצע בנערה קטינה בכפר הירוק, עניין הנמצא עדיין בבירור משפטי. ואת מנדלשיט היה צריך להעיף מזמן מתפקידו בתוקף היותו שקרן ורמאי המסובך בפלילים עד למעלה מצווארו הלפות ע"י ה'מניאק' - כלשונו - של החונטה המשפטית הסוחטת אותו בעזרת הצא"פ על הקלטת ה'נסתרת' הידועה החושפת את עבריינותו.
    סגור
  • 1.
    אקוניס תמיד מבריק.... (ל"ת)
    איש 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור