חדשות

אסון מירון: מח"ש פתחה בחקירה, נתניהו ספג גינויים "ביבי אחראי"

44 איש נמחצו למוות בשביל היציאה הצר ויותר מ-150 פצועים ביניהם במצב קשה. היחידה לחקירות שוטרים תפתח בחקירה להתנהלות השוטרים באסון. דובר זק"א: "הטלפונים של ההרוגים לא מפסיקים לצלצל, ואנחנו רואים 'אמא' ו'אשתי היקרה' - זה לא נתפס"
מערכת ice |  3
אסון מירון (צילום דוד כהן פלאש 90)
ההילולה של ל"ג בעומר נגמרה באסון טראגי, כאשר 44 נמחצו למוות ויותר מ-150 פצועים חלקם במצב קשה, באסון בהר מירון במתחם ההדלקה של חסידות "תולדות אהרון". על פי הודעת שר הבריאות, יולי אדלשטיין, רובם של ההרוגים זוהו.
במהלך הלילה המערכת הסלולרית באיזור קרסה - דבר שהקשה על איתור הפצועים בשטח. בנוסף, לא יכלו בני המשפחות לבדוק אם יקיריהם היו באסון. עוד לפני כן אמר דובר זק"א בריאיון בגלי צה"ל: כשהגעתי לזירה הבנתי שמדובר באירוע חריג - מרוב פחד אנשים ברחו לכל עבר. הטלפונים של ההרוגים לא מפסיקים לצלצל, ואנחנו רואים 'אמא' ו'אשתי היקרה' - זה לא נתפס".
האסון אירע בשביל היציאה הצר מהמתחם, כאשר אנשים החלו להחליק במדרגות ולהירמס על ידי ההמון. אחד הפצועים שחזר כי כולם החליקו שם "הגעתי למצב שאנשים לפניי הם אחד על השני ואין לי ברירה להצטרף אליהם כי אני מחליק, ודוחפים אותי לשם, עומס מטורף של אנשים".

פינוי הר מירון על ידי משטרת ישראל. צילום: דוברות המשטרה
לאחר התייעצות שקיים היועץ המשפטי לממשלה יחד עם מ"מ פרקליט המדינה, עמית אייסמן, ולבקשת המשטרה עצמה, הוחלט כי המחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה היא זו שתחקור את התנהלות השוטרים בזמן האסון ואם יש חשד לפלילים. על פי החלטת היועמ"ש, המשטרה לא תגבה עדויות מהשוטרים מהאירוע.
ראש הממשלה נתניהו הגיע למתחם האסון והתקבל בגינויים חריפים על ידי ההמון הזועם שנשאר בהר עם קריאות כמו "ביבי אחראי" וכן "השוטרים רצחו אותנו". בעקבות כך ביטל נתניהו את הצהרתו מהמקום.
תגובות לכתבה(3):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 3.
    עוד דביל
    אלעד 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    7 0
    שמגיע כדי לסמן טריטוריה, כמו הכלבים. במה עזרה נוכחותך במקום הארוע? במה תרמת מעצם היותך שם? מלבד הפרעה לכוחות ההצלה, לא היתה בך כל תועלת במקום. תעשה טובה תשאר בביתך, שם אתה הכי פחות מזיק!!!
    סגור
  • 2.
    מציע להשמיע צפירה בכל המדינה לאות אבל
    חיים זמנהוף 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    16 1
    בואו נראה אם יש איזה מגזר כלשהו שלא יעמוד....
    סגור
  • 1.
    החרדים תמיד מזלזלים בכל ההנחיות
    צדוק ברקן 04/2021/30
    הגב לתגובה זו
    13 1
    וראינו את זה טוב-טוב בשנת הקורונה. פתחו מוסדות חינוך בניגוד לכל ההנחיות. שמו פס על ההוראות. קיימו אירועים המוניים בלי חשבון. אם מישהו רק מעיר להם.... ישר יתקפו כאילו כל העולם אנטישמי. אף אחד לא אוכף עליהם את החוק כמו שצריך. נותנים להם לטרלל את עצמם ואת המדינה... והכל מסיבות של חיבורים פוליטיים. אבל אל תדאגו... גם המכה הזו לא תעיר את חברי הכת הזו.
    סגור