חדשות

דוד קליין, נגיד בנק ישראל לשעבר הלך לעולמו

נגיד בנק ישראל השביעי הלך לעולמו בגיל 86. קליין היה בבנק ישראל מ-1987 ולאחר ששימש כנגיד כיהן כיו"ר הדירקטוריון המייעץ של בית ההשקעות מיטב-דש וכדח"צ בחברת הביטוח AIG
אביחי דלאל |  1
דוד קליין (צילום פלאש 90)
אבל גדול בעולם הכלכלה בישראל. ד"ר דוד קליין, נגיד בנק ישראל השביעי הלך לעולמו אתמול (שלישי) בלילה במפתיע. קליין נולד בתל אביב, למד באוניברסיטה העברית בירושלים היסטוריה וכלכלה ובהמשך קיבל דוקטורט בכלכלה מאוניברסיטת ג'ורג' וושינגטון. 
קליין שימש כנגיד השביעי של בנק ישראל בין השנים 2000-2005, תחת שרי אוצר שונים כמו אברהם שוחט, בנימין נתניהו וסילבן שלום. במסגרת תיפקודו בבנק ישראל יצר מסגרת תפעולית המבטיחה תמסורת יעילה של החלטות הריבית מבנק ישראל לבנקים. קליין היה ידוע כאחד שניהל מדיניות על פי יעדים כמותיים, מדיניות להשגת יציבות מחירים וניהל שורה של שינויים מבניים אשר חיזקו את יציבות המערכת הבנקאית בשוק ההון.
לאחר ששימש כנגיד ​כיהן כיו"ר הדירקטוריון המייעץ של בית ההשקעות מיטב-דש וכדח"צ בחברת הביטוח AIG וכתב שלושה ספרים: "נגד הזרם; ביזור מרכזי הכח הפיננסי במשק הישראלי" שיצא בשנת 2009, "פרופ' סטנלי פישר, הנגיד השמיני של בנק ישראל: מה ירש ומה הוריש" שפורסם בשנת 2014 וסיכם את תפקודו של הנגיד שהיה אחריו וב-2019, פורסם ספרו השלישי "סיכום אישי" שהיה מעין אוטוביוגרפיה.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נגיד גרוע שדפק קשה את שוכרי הדירות.
    אמיר 05/2021/26
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בתקופה שבה שכר הדירה היה נקוב בדולר, פעל להעלאת שער הדולר כך ששכר הדירה פתאום הוכפל ויותר מזה, בלי שההכנסות גדלו. כתוצאה מכך היתה פגיעה נוראה בציבור חלש שלא עמד בתשלום, אני זוכר אותו לדראון עולם כסטודנט ששילם שכר דירה באותם ימים. נגיד מנותק ולא חכם במיוחד.
    סגור