נבחרת אייס

היועצת המשפטית למלחמה מפקירה את האזרחים בידי בן גביר | יריב אופנהיימר

בחסות שתיקתה של היועמ"שית בהרב מיארה נעצרים מדי שבוע עשרות אזרחים שומרי חוק. אבל היא חוששת מלהצטייר ״שמאלנית״ בעת מלחמה, מגבה בשתיקה אכיפה בררנית, ומאפשרת את צמצום חופש ההפגנה

יריב אופנהיימר
יריב אופנהיימר |  8
גלי בהרב-מיארה (צילום תומר אפלבאום, פלאש 90/ יונתן זינדל, אבשלום ששוני, חיים גולדברג, מרים אלסטר)
מישהו שמע, מישהו ראה, את היועצת המשפטית לממשלה? מאז תחילת המלחמה קולה של שומרת הסף נדם, גלי בהרב מיארה נעלמה ונאלמה.
זכות ההפגנה נרמסת, המשטרה מתנהלת כזרוע פוליטית של השר, והיא דוממת. בחסות שתיקתה נעצרים בישראל מדי שבוע עשרות אזרחים שומרי חוק שכל חטאם להפגין נגד מדיניות הממשלה.
זאת כבר הפכה לשיטה, המשטרה פושטת על ההפגנות, עוצרת נשים וגברים, מתעקשת להכניסם ללילה במעצר, בידיעה כי שופטי בית המשפט יורו על שחרור ללא תנאים מגבילים. העיכוב והשארת המפגינים בתאי המעצר, סגורים בכלובים כאחרוני העבריינים, הם כשלעצמם דרך להעניש, ולהרתיע אחרים מלהצטרף להפגנות נגד השלטון, כך יעשה למפגינים שהשר לא חפץ ביקרם.
 
וכך עשתה המשטרה לסופרת והעיתונאית ארנה קזין, ישראלית נורמטיבית, נטולת כל עבר פלילי, שהפגינה בעד החזרת החטופים. המשטרה עצרה אותה, שלחה אותה ללילה טראומתי בנווה תרצה, ודרשה מבית המשפט הארכת מעצר של שלושה ימים, בית המשפט שחרר אותה ללא תנאי. המטרה הושגה, המסר לשאר המפגינות והמפגינים הועבר, המשטרה ניצלה את כוחה לרעה, והיועמשי״ת לא פצתה הגה או התערבה.
בקפלן, קיסריה ובירושלים, המשטרה מפגינה נחישות מול המפגינים ולא בוחלת באמצעים על מנת לפזר את ההפגנות, פרשים, מכתזי״ת, דחיפות, מכות, השלכת מפגין על צואת סוסים, התזת סילוני מים בכינון ישיר על משפחות החטופים, ומעצרי שווא, הכול קביל. ואם זה לא מספיק, מעתה יתווסף למים במכתזי״ת גם גז פלפל, על מנת לאפשר למשטרה פינוי כואב יותר.
זאת רוח המפקד, כפי שאמר השר בן גביר בעצמו: ״אני תמיד אומר לאנשי המשטרה, אם יש נגדכם כתבה בהארץ, תביאו אליי, נתחיל לבחון את האופציה של קידום״.
אבל, יש ישראלים שמולם המשטרה חלשה, נרפית, רופסת. ישראלים שמפירים את החוק, פועלים באלימות, וזוכים לחסינות, כך יעשה למפגינים שהשר חפץ ביקרם, כך יעשה לתומכי הממשלה.
כבר שבועות שבכרם שלום מטרפדים עשרות אזרחים את החלטת הממשלה ומונעים מעבר של סיוע הומניטרי לעזה. בניגוד לקפלן, שם לא תראו מכתזי״ת, גם לא פרשים, ובוודאי שלא מעצרים ללילה. השוטרים גוררים רגליים, לא מגיעים, ויישום החלטת הממשלה משתבשת, המפגינים חסינים.
גם בלב השטחים זוכים העבריינים לחסינות. קבוצות חמושות של מתנחלים ממשיכות לתקוף פלסטינים ואת חיילי צה״ל המגנים עליהם, על בסיס שבועי, והמשטרה מתעלמת. את התוקפים האלימים האלו אף אחד לא יעצור, איתם אף שוטר לא ירצה להסתבך. מי צריך להפגין מוטיבציית יתר של אכיפת חוק כשהחשודים נמנים עם קהל המצביעים הטבעי של השר.
על מעצר מתנחל אלים השר לא יצייץ דברי שבח, להיפך. המסר ברור, תכו פלסטינים, תכו חיילים, יש לכם חסינות, כך יעשה לאנשים שהשר חפץ ביקרם.
ומי שהייתה צריכה לשמור על זכויות ההפגנה, על קיום הוראות הממשלה ועל החוק והסדר בשטחים, ירדה למחתרת. חוששת מלהצטייר ״שמאלנית״ בעת מלחמה. מפקירה את האזרחים בידיו של בן גביר, מגבה בשתיקה אכיפה בררנית, ומאפשרת את צמצום חופש ההפגנה. היועצת המשפטית למלחמה.
תגובות לכתבה(8):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 8.
    זו דעתך האישית דעת העם מודה לבן גביר שחימש את האזרחים (ל"ת)
    מסכן 03/2024/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 7.
    בחור צריך לשבור את הידים והרגלים של כל חבריך שמנסים
    שרון יעקב 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    להפריע לכ-10,000,000 תושבים - אני מקווה כך יהיה
    סגור
  • 6.
    הצילי אותנו מאירגון הפשע... (ל"ת)
    מיארה 03/2024/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • 5.
    מיארה כלומניקית נבחרה להרוס את המדינה (ל"ת)
    אריאל 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    3 2
    סגור
  • 4.
    הכלבים נובחים והשיירה בפיקוד בן גביר עוברת
    אריאל 02/2024/27
    הגב לתגובה זו
    4 2
    מי אתה איש,קטן שחי על חשבון הציבוג בדיוק כמו החרדים .אף אחד לא סופר אותך חוץ מכמה עיתונאים שאוהבים כמוך להשחיר את המדינה .בן גביר זה הדבר הכי טוב שקרה במדינה ילד פרחח שהתבגר לקח אחריות ומטפל בכל מה שאתה וחבריך הצלחתם להרוס ועובדה אתה וחבריך כלום ובן גביר עולה ומצליח .ונמשיך להתקדם במספר המנדטים ואתם תמשיכו להפגין .הכלבים נובחים והשיירה עוברצץת
    סגור
  • 3.
    כתב המוסר
    יריב המזניב 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    איך האדם השבור הזה בכלל מקבל במה?
    סגור
  • 2.
    מי שכתב את הכתבה הזאת הוא דפוק (ל"ת)
    אמיר 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    5 1
    סגור
  • 1.
    איך יכולה להיות שומרת סף בררנית וזה בסדר?
    אני 02/2024/26
    הגב לתגובה זו
    3 1
    הרי בזמן לפיד לא הקשיבו לה כשכן העזה לדבר
    סגור