משפט

הפסד מוחץ לחברת "טאואר סמיקונדקטור": "אני מרוצה מפסק הדין"

בית הדין הארצי לעבודה דחה את הערעור שהגישה חברת "טאואר סמיקונדקטור", שטענה כי פיטורי יו"ר הוועד לא באו על רקע פעילותו בהתארגנות. יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מקווה שההחלטה תביא לסיום הסאגה ושנצא לדרך חדשה"

מערכת ice |  4
משפט (צילום vecteezy, shutterstock)
בית הדין הארצי לעבודה דחה את ערעורה של חברת "טאואר סמיקונדקטור" על פסק דינו של בית הדין האזורי לעבודה בנצרת שהוגש לפני חודשיים אשר במסגרתו חויבה טאואר להשיב לעבודה את יו"ר ועד הפעולה במפעל שבמגדל העמק, ולשלם להסתדרות 120 אלף שקל בשל הפגיעה בזכות ההתארגנות של עובדי המפעל.
אכן, מדובר בהפסד משמעותי מצד חברת "טאואר" שכן בית הדין הארצי אישר את קביעת ביה"ד האזורי, אשר על פיו טאואר לא הוכיחה שפיטוריו של יו"ר הוועד לא באו על רקע פעילותו בהתארגנות הראשונית של העובדים במפעל.
על פי נימוקי פסד הדין, צוין כי חברת טאואר לא העניקה הסבר מפורט לעובדה  שחקירה פנימית נגד יו"ר הוועד כללה בחינה של צילומי מצלמות האבטחה במפעל במשך למעלה מחודשיים לפני פתיחת החקירה, למרות שנהלי המפעל קובעים כי הצילומים יושמדו אחרי 7 ימים.
כמו כן, העילה המוצהרת לפיטורים של יו"ר הוועד, שיקפה את התנהגותם של יתר עובדי המשמרת בה עבד. למרות זאת רק הוא פוטר, וטאואר לא הראתה שערכה בירורים בנוגע ליתר העובדים שפעלו באותו אופן.
בעקבות כך, ביה"ד הארצי קבע כי הדבר מחזק את המסקנה כי פעולתה הנחרצת של טאואר בעניינו של יו"ר ועד הפעולה קשורה לתפקידו בהתארגנות. לצד טענות אלו, בית הדין מדגיש כי אותה חברה הסתירה מיו"ר הוועד פרט חשוב ביותר, הקלטה של שיחת הבירור הראשונית שבוצעה עמו. בעקבות כך, נטען מטעם בית הדין כי אותה התנהלות מחלישה את טענת החברה.
יו"ר מרחב עמקים צפוני בהסתדרות לאון פרץ: "אני מרוצה מפסק הדין ומבהיר כי ההסתדרות לא תיתן למעסיקים להצר את צעדיהם על עובדים שמתנדבים לשמש חברי ועד פעולה. אני מקווה שההחלטה תביא לסיום הסאגה ושנצא לדרך חדשה".
תגובות לכתבה(4):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 4.
    החברה סוגרת את פעילותה בישראל
    משה 02/2024/16
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תקים מפעל ייצור בהודו
    סגור
  • 3.
    חברה שמתייחסת לעובדיה בצורה מגעילה
    נגעל 02/2024/15
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ומפטרת בלי הכרה. מנהלים שקרנים ומניפולטורים וhr זוועתי. ראו הוזהרתם לא לעבוד ולא להתקרב לזבל הזה
    סגור
  • 2.
    מעניין אם הוא לא היה מיוצג על ידי ההסתדרות אם היו כופים
    ארז 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    להחזירו לעבודה, מרגיש שבית המשפט שופר של ההסתדרות
    סגור
  • 1.
    האם זו הסיבה שהמניה ירדה היום ??? (ל"ת)
    אאא 02/2024/14
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור