משפט

רומן אברמוביץ' זועם: "נזק עצום ובלתי הפיך למתנדבי זק"א"

בית המשפט העליון הסכים להארכה בשבוע לתשובת היועמ"שית שהצטרפה לערעור של בנק מזרחי, בעקבות מחלתה של הפרקליטה, ורומן אברמוביץ וזק"א יצאו בחריפות נגד ההחלטה: "זלזול חמור במצב הקשה שבו מצויים ארגון זק"א ומתנדביו, ובשים לב לכך שמדובר בסעד זמני דחוף"
מערכת ice | 
רומן אברמוביץ' (צילום Magma Images, פלאש 90/ חיים גולדברג, אריה לייב אברמס)

פרשת איש העסקים רומן אברמוביץ' וארגון זק"א ממשיכה להתפתח. לאחר שבית המשפט העליון הוציא צו לעיכוב ביצוע להחלטת המחוזי בתל אביב, שהעניקה היתר על העברת תרומת 8 מיליון שקל ולאחר שארגון זק"א ציין אצלנו לראשונה את התנגדותו בעניין, עיכוב נוסף חל בנושא. 

אתמול (ראשון), הייתה אמורה עו"ד לימור פלד, סגנית מנהל המחלקה האזרחית בפרקליטות המדינה, להעביר את תגובתה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה על התרומה של אברמוביץ' אשר סכומה הוא 8 מיליון שקל לזק"א. בשל העובדה כי עו"ד לימור פלד חלתה בשפעת, שופטת העליון נענתה לבקשה ותשובת היועמ"שית נדחתה בשבוע.
את הבקשה המיוחדת, הגישה היועצת המשפטית לממשלה ובמכתב שנשלח לבית המשפט העליון נכתב: "הח"מ חלתה בשפעת בתחילת השבוע ולכן נדרשת לה ארכה קצרה בת שבוע ימים להגשת התשובה לבקשת רשות הערעור, כך שתוגש עד ליום 10.3.2024. יובהר כי התשובה נמצאת בשלבי הכנה מתקדמים, אך מן הטעם האמור היא טרם הועברה לאישור הגורמים הבכירים שנדרשים לאשרה".
תגובת ארגון זק"א ואברמוביץ', על ידי ב"כ שמואל קסוטו ממשרד "קסוטו ושות'",  התאפיינה בהתנגדות מלאה לארכה שהתקבלה על ידי בית המשפט העליון: "כפי שהוסבר בתשובת זק"א ומר אברמוביץ' לבקשה לעיכוב ביצוע, כל עיכוב בבירור בקשת רשות הערעור ובהעברת התרומה, גורם נזק עצום ובלתי הפיך למתנדבי זק"א, כמו גם נזק פוטנציאלי עצום למדינת ישראל ולתושביה, שהסיכוי להתממשותו הולך ומתעצם מיום ליום. בנסיבות אלה, פרק הזמן שניתן להגשת התשובות לבקשת רשות הערעור היה ארוך מלכתחילה. חרף האמור, בקשת הארכה מוגשת בדקה התשעים". 
עוד צוין מטעם ארגון זק"א ואברמוביץ', כי המדינה הגישה את עמדתה בנושא לבית המשפט המחוזי ואף הוגשה תשובה לבקשה לעיכוב ביצוע. "מדובר בזלזול חמור. במצב הקשה שבו מצויים ארגון זק"א ומתנדביו, ובשים לב לכך שמדובר בסעד זמני דחוף. עם כל ההבנה לנסיבותיה האישיות של עו"ד פלד, בנסיבות אלה, בשים לב לנזקן הרב, שכאמור מתעצם מיום ליום, ולאור חלוף הזמן, זק"א ומר אברמוביץ' לא יוכלו להסכים לארכה המבוקשת".
עוד ציינו המשיבים כי לצד אישור הארכה, בית המשפט מתבקש לקבוע כי תשובותיהם של איש העסקים וזק"א, יוגשו לבנק מזרחי ולמדינה לאחר שתוגש תשובת המדינה.
זכור, הפרשה המדוברת עוסקת ברצונו של איש העסקים המיליארדר הישראלי-רוסי רומן אברמוביץ' בהעברת תרומה שסכומה הוא 8 מיליון שקל לארגון זק"א, הזקוק לו בשעת המלחמה. אברמוביץ נתקבל בסירוב להעברה המדוברת מצד המערכת הבנקאית בישראל בכלל ומצד בנק מזרחי טפחות בפרט, אשר מציית לסנקציות של מדינות זרות בכלל, ובפרט בנושאי העברות בנקאיות מסוימות כנגד מי שחלות עליו הסנקציות.
 אותו סירוב נובע מהפעולות המחמירות של בריטניה, שכן כספי התרומה מחשבונו של אברמוביץ' בבנק מזרחי טפחות נחסמו בעקבות הסנקציות על האוליגרך שהוטלו מממשלת בריטניה בעקבות קרבתו לממשל פוטין ברקע מלחמת רוסיה-אוקראינה.
יש לציין שבארגון זק"א לא ויתרו על תרומת הענק של אברמוביץ', ואף הוציאו פנייה מיוחדת לממשלה שתסייע כנגד חסימת בנק מזרחי, וכפי החלטת בית המשפט המחוזי שאישר את העברת הכספים. עתה כאמור תפוח האדמה הלוהט מתגלגל לפתחו של העליון
 ובכך נוצר עיכוב נוסף בתרומה, שארגון זק"א צריך בדחיפות בעקבות המצב המלחמתי ולקראת סבב לחימה אפשרי נוסף בצפון.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה