משפט

צוקרברג ומטא יינצלו? עורכי הדין דורשים מהשופט לדחות את התביעה

עורכי הדין של חברת מטא הענקית בבעלותו של מארק צוקרברג דורשים מהשופט בבית המשפט בדלאוור, לדחות תביעה של מחזיקי המניות של החברה נגדה
מערכת ice | 
מארק צוקרברג מנכ"ל פייסבוק (צילום pixabay ,unsplash, יוטיוב/ ABC News)
מספר מחזיקי מניות של חברת מטא הגישו תביעה לבית המשפט בדלאוור שבארצות הברית, בטענה שהחברה במכוון לא הגנה על משתמשי הרשת מפדופילים והטרדות מיניות ברשת, לרבות סטוקרים ברשת שעקבו אחרי קטינים.
התביעה הוגשה בשנה שעברה, ובה נטען כי מנהלי החברה ובכיריה כשלו בתפקידם לאחר שידעו על הבעיה הקשה וידעו כי היא מתרחשת בכמויות גדולות אך לא עשו מספיק כדי לפתור זאת, ובעקבות כך רבים נפגעו.
הנושא אף הגיע לאחרונה לקונגרס האמריקאי, כאשר צוקרברג עצמו זומן לדיון בכדי לתת תשובות לשאלותיהם של חברי הקונגרס בדיוק בנושא הזה. משפחות שנפגעו הגיעו לדיון בו הוטחו בפני צוקרברג פרטי אירועים בהם נפגעו ילדים ואת אחריותו לכך. המשפחות קיבלו התנצלות מצוקרברג במעמד הדיון.
 
לא רק הרשתות שמחזיקה מטא כמו פייסבוק ואינסטגרם נמצאות בלב הסערה הציבורית, אלא כלל הרשתות החברתיות. לאחרונה משטרים רבים בעולם בוחנים את כלל הרשתות וחלקם מעוניינים להגביל אותן, בכדי למנוע את הפגיעה בקהלים החשופים לכך, כמו ילדים וקטינים שעדיין לא מבינים את משמעות הדברים שהם עושים ברשת ותמימותם מונעת מהם להיזהר כראוי מהסכנות.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה