בארץ

פייסבוק תשלם מס בישראל? זו היוזמה החדשה נגד הרשתות החברתיות

הרשתות החברתיות פועלות בישראל כבר יותר מעשור, מרוויחות מאות מיליוני שקלים על החשבון הצרכן הישראלי ולא משלמות מיסים על הכנסותיהן. יוזמה חדשה שאושרה בכנסת עתידה להתמודד עם כך. כל הפרטים
מערכת ice | 
מה הקפיץ את הגולשים בזמן המלחמה (צילום unsplash, פלאש 90/ יונתן זינדל, דוד כהן)
מליאת הכנסת אישרה אתמול (רביעי), הצעה דחופה לסדר היום בנושא קביעת מדיניות מיסוי להכנסותיהן של הרשתות החברתיות בישראל. כעת, השלב הבא בתהליך הוא דיון בוועדת הכספים.
את ההצעה יזם ח"כ חנוך מלביצקי שכתב על כך כי: "על שולחן הכנסת הונח תקציב הכולל קיצוצים במשרדי ממשלה כמו גם העלאות מיסים הנפרשות על פני כלל הציבור במדינת ישראל. חברות שעוסקות בהפעלת רשתות חברתיות פועלות במדינת ישראל מזה שנים ומכניסות לקופתן מאות מיליונים מידי שנה מפעילותן בישראל. לאור המצב הכלכלי המאתגר ראוי לקיים דיון מעמיק בדבר צעדים אופרטיביים לשם החלת והגדלת תשלומי המס מחברות אלו לקופת אוצר המדינה".
 
חה"כ נאור שירי (יש עתיד) התייחס אף הוא ליוזמה במליאה ואמר כי: "אם חברה מוכרת מוצר מסוים בישראל, היא משלמת מיסים למדינת ישראל. החברות האלה, הכי גדולות בעולם, שהן כבר בשווי של מדינות - יש עליהן אפס רגולציה", אמר בהתייחסו לענקיות הטכנולוגיה כמטא, מפעילת פייסבוק. "ישראל מושכת את ידיה מרגולציה על החברות האלה".
נציג הממשלה במליאה, שר הבינוי והשיכון יצחק גולדקנופף, השיב בשם שר האוצר כי מדובר בבעיה גלובלית, בשל העובדה כי באופן רשמי החברות הישראליות לא פועלות בישראל על כן, הסמכות למסות אותם איננה מובהקת. השר גולדקנופף הוסיף ואמר שארגון ה-OECD עובד על רפורמה שתביא מיסוי על החברות האלה ברחבי העולם.
זוהי לא הפעם הראשונה שענקיות כמו מטא וגוגל שמגלגלות סכומי עתק ישלמו מס בישראל. כבר ב-2019 גורמים במשרד האוצר בחנו את האפשרות להטיל מיסים עליהן, אבל אותה בדיקה לא הגיעה למסקנות קונרקטיות. אחת הדרכים שבהם נבחן מיסוי שכזה הוא דרך הטלת מס פעילות דיגיטלית, רעיון שבסופו של דבר לא יצא לפועל.
גם באירופה ובמדינות רבות בעולם מתחבטים בשאלה כיצד למסות את חברות הטכנולוגיה הגדולות היושבות בארה"ב, אך פועלות ברחבי העולם כולו. זאת בשעה שהשירותים שהן מספקות מתחרים בשירותים מקומיים שמשלמים את מיסים מקומיים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה