משפט

שוחד, הונאה ותמרון מחירי מניות: הבעלים של נמל חיפה מסתבך בענק

ממשלת ארצות הברית פתחה לאחרונה בחקירה נגד קבוצת אדאני והעומד בראשה איש העסקים ההודי גאוטם אדאני, שרכש לאחרונה את נמל חיפה, זאת בחשד לעבירות של מתן שוחד בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת. וזה ממש לא הכל
מערכת ice |  2
גאוטם אדאני (צילום פלאש 90/ שיר טורם)
ממשלת ארצות הברית פתחה לאחרונה בחקירה נגד קבוצת אדאני והעומד בראשה איש העסקים ההודי גאוטם אדאני, שרכש לאחרונה את נמל חיפה, זאת בחשד לעבירות של מתן שוחד.
על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "בלומברג", החוקרים בוחנים האם אדאני עצמו או בכירים בחברה שלו, היו מעורבים בתשלום לפקידים בהודו עבור יחס חיובי בפרויקטים של אנרגיה מתחדשת. משרד התובע של ארה"ב במחוז המזרחי של ניו יורק ויחידת ההונאה של משרד המשפטים בוושינגטון מטפלים בחקירה ובוחנים גם את חברת האנרגיה המתחדשת ההודית Azure Power Global, כך על פי הדיווח. מקבוצת אדאני נמסר ל"בלומברג" כי "איננו מודעים לחקירה כלשהי נגד היו"ר שלנו". 
 
כזכור, זו ממש לא ההסתבכות הראשונה של אדאני. בחודש מאי האחרון נודע כי הרגולטורים בארה"ב בודקים את קבוצת אדאני – הקונגלומרט בהודו שבראשו עומד גאוטם אדאני – לאחר שדו"ח שפורסם האשים את החברה בשימוש בתאגידים בחו"ל כדי לתמרן את מחירי המניות שלה.
חברת מחקר ההשקעות הינדנבורג ריסרץ' פרסמה לפני כשנה דו"ח חריף שטען כי "קבוצת אדאני עסקה במניפולציות בוטות של מניות והונאות חשבונאיות במהלך עשרות שנים". טענה זו קיבלה חיזוק גם מקבוצת חקירה מניו יורק שהעלתה חששות לגבי החוב הגבוה של קבוצת אדאני, וטענה שהיא מחקה יותר מ-11 מיליארד דולר מערך המשקיעים. החקירות נגד החברה עדיין נמשכות, וכעת היא ממשיכה להסתבך בענק.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מה קשור איברהים טאטליסס ?????? (ל"ת)
    דני 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    נמל הודי
    דין דין 03/2024/17
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הנמל ההודי עלה על המבדוק והקרקעית מחוררת.
    סגור