משפט

רט"ג נגד מלון יערות הכרמל: מה יחליט בית המשפט?

רשות הטבע והגנים פנתה לבית משפט השלום בחיפה בדרישה להוציא אותו ממקרקעין ששייך לכאורה לגן הלאומי הר הכרמל, שלטענתה המלון פלש לשטחיו, כאשר סלל דרך גישה עם הסדרת חניות לרכבי המתארחים
מערכת ice | 
יערות הכרמל (צילום ליאור גורנדמן, shutterstock)
מלון יערות הכרמל בצפון נחשב לאחד האהובים והיוקרתיים בישראל, אבל רשות הטבע והגנים עשויה לגרום לו לשלם ביוקר, לאחר שפנתה לבית משפט השלום בחיפה בדרישה להוציא אותו ממקרקעין ששייך לכאורה לגן הלאומי הר הכרמל, שלטענתה המלון פלש לשטחיו, כאשר סלל דרך גישה עם הסדרת חניות לרכבי המתארחים.
בתביעה צוין כי: "במהלך שנת 2021 או סמוך לכך הוגשה מטעם הנתבעת בקשה להיתר בנייה. הבקשה כללה עבודות שונות, ובין השאר בקשה לסלול דרך ולבצע חניות לרכב בגבול הדרומי של המלון. הואיל והמלון מצוי בתחום הגן הלאומי נדרש אישורה של הרשות התובעת לכל בקשה להיתר בנייה. ואכן, הבקשה הועברה לאישורה של התובעת ונדונה על ידי מתכנן מרחב גליל תחתון וכרמל של התובעת מיקי לדל".
 
עוד נטען: "על יסוד דרישתה של התובעת חתמה הנתבעת על מכתב התחייבות הממוען ללדל ובו נאמר בפירוש 'למותר לציין כי הדרך והחניה מדרום למלון לא ייסללו ולא ייכללו בבקשה להיתר בנייה'". על פי כלבו חיפה והקריות, באוגוסט 2023 "נודע למפקח מטעם התובעת כי הנתבעת סללה כביש וחניות בניגוד להתחייבותה. במסגרת פעולת פיקוח נוספת של התובעת התברר שהנתבעת עשתה דין לעצמה וביצעה את עבודות הדרך והחניות בניגוד להתחייבות ותוך פלישה לתוך שטחי הגן הלאומי מעבר להיקף זכויותיה".
בשל סיבות אלו, רשות הטבע והגנים דורשת שבית המשפט יורה על הסתלקות המלון מהמקרקעין שאליהם לטענתה הוא פלש; לתת צו מניעה לשימוש בשטחים ולהוציא צו הריסה ופינוי נגד הנתבעת למה שנבנה במקום וכן שההוצאות יוטלו על הנתבעת.
מרשת ישרוטל נמסר לפניית כל בו חיפה והקריות: "ישרוטל תלמד את התביעה, תבחן את הטענות ותפעל להגשת כתב הגנה לבית המשפט במועדים הקבועים בדין".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה