משפט

אביחי מנדלבליט בג'וב חדש ומפתיע: "מעלה חששות, לא צפוי"

היועץ המשפטי לממשלה לשעבר משמש פרקליטו של האוליגרך האוקראיני, איגור קולומויסקי, שעצור באוקראינה על עבירות שחיתות חמורות. במאמר שפרסם בסוכנות הידיעות האוקראינית Unian, כתב מנדלבליט: "מביע את דאגותיי העמוקות מהמשפטים שהייתי עד להם במהלך הדיונים שהתקיימו בבתי המשפט בקייב"
מערכת ice |  2
אביחי מנדלבליט (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, אביחי מנדלבליט, החל לאחרונה לשמש פרקליטו של האוליגרך האוקראיני, איגור קולומויסקי, שעצור באוקראינה על עבירות שחיתות חמורות, כך נחשף הערב (חמישי) בחדשות 13. הכתב אביעד גליקמן פרסם את הדיווח בחשבונו ברשת X (טוויטר לשעבר) ועורר את תגובותיהם של הגולשים.
במאמר שפרסם בסוכנות הידיעות האוקראינית Unian, כתב מנדלבליט: "אני מייצג את מר איגור קולומויסקי, ומביע את דאגותיי העמוקות מהמשפטים שהייתי עד להם במהלך הדיונים שהתקיימו בבתי המשפט האוקראיניים בקייב בפברואר 2024. מר קולומויסקי הוחזק שלא בצדק בכלא קייב כבר למעלה משישה חודשים".
 
עיתונאי כאן חדשות, אבישי גרינצייג כתב: "פנסיה תקציבית של אלוף בצה"ל, פנסיה כמזכיר ממשלה ויועץ משפטי לממשלה, משמש כיום כדיקן באקדמיה כפרופסור, מחלטר בהרצאות בתשלום ועוד. למה היועץ המשפטי לממשלה מבזה את מעמד תפקידו הציבורי, ומייצג כסנגור דמויות מפוקפקות באוקראינה?".
 
לדבריו, מדובר ב"מצב שמעלה חששות לגבי כיבוד זכויות אדם והליך הוגן בבתי המשפט באוקראינה. מר קולומויסקי נמצא במעצר למעלה מחצי שנה, וסיום מעצרו לא צפוי בזמן הקרוב... כל הזמן הזה, התביעה מתעקשת שמר קולומויסקי יישאר בכלא. מצטער, אבל זה לא הגיוני".
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    מורעב לכסף (ל"ת)
    אאבב 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    בתור מומחה לתפירת תיקים הוא יודע… רק מי מחזיק אותו
    סקרן 04/2024/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ובאיזה איבר?
    סגור