משפט

מח"ש על הירי ביובל קסטלמן ז"ל: "מצדיק בחינה מעמיקה והפקת לקחים"

נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו עם בני משפחת המנוח ומסרו להם את ההחלטה על סיום החקירה שעסקה בשיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו. לדבריהם, מהראיות עולה כי "החוקרים האמינו בתום לב כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח". עם זאת, סייגו והוסיפו כי האירוע מדריש הסקת מסקנות לאלתר
מערכת ice | 
יובל קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
על רקע החקירה נגד הצהרת השוטרים ביחס לפיגוע בירושלים בסוף נובמבר שבמסגרתו נורה למוות יובל קסטלמן על ידי חייל במילואים, והטענה על שיבוש הליכי חקירת נסיבות מותו היום (חמישי) נציגי המחלקה לחקירות שוטרים נפגשו עם בני משפחת קסטלמן ומסרו להם את ההחלטה על סיום החקירה. "אין חשד לעבירה פלילית מצד אותם גורמי החקירה באירוע", קבעו במחלקה לחקירות שוטרים. 
בהודעה מטעם המחלקה לחקירות שוטרים נמסר כי בבדיקה בוצעו מגוון רחב של פעולות חקירה ביניהם גביית עדויות מגורמים המעורבים באירוע, לרבות הצוותים הרפואיים, הגורמים המשטרתיים השונים ובני משפחת קסטלמן. לאחר בחינת הראיות והשתלשלות המקרה הגיעו למסקנה ולהודעה לבני המשפחה.
 
על פי מח"ש מהראיות עולה, כי למרות מסקנת משטרת ישראל, החוקרים התבססו על חומר הראיות שהיה מונח בפניהם באותה עת: "החוקרים האמינו בתום לב כי לא נמצאו קליעים בגופת המנוח. למרות שמסקנת החוקרים באירוע גרמה לתקלה קשה ולעוגמת נפש מרובה למשפחה, המחלקה לחקירות שוטרים החליטה חרף זאת על סיום החקירה".
אולם מנהלת מח"ש פנתה בעניין זה לגורם הרלוונטי במשטרת ישראל לבחון לעובי הקורה את האירוע, על ידי גורמים מוסמכים: "האירוע מצדיק בחינה מעמיקה על ידי הגורמים המוסמכים במשטרת ישראל והפקת הלקחים הנדרשים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה