בארץ

פרשת יובל קסטלמן ז"ל: פרקליט המדינה הסמיך את מח"ש לפתוח בחקירה

עו"ד עמית איסמן ביקש מהמחלקה לחקירות שוטרים לבדוק את התנהלות הצוות שבדק את נסיבות מותו של האזרח שנטרל את המחבל בפיגוע הירי בירושלים. עיריית ירושלים בוחנת קידום יוזמות שונות להנצחתו, בהן קידום קריאת רחוב על שמו
מערכת ice | 
יובל קסטלמן ז"ל, זירת הפיגוע בירושלים (צילום פלאש 90/ חיים גולדברג)
עיריית ירושלים פועלת לקדם קריאת רחוב על שם יובל קסטלמן ז"ל, שנהרג לאחר שנטרל מחבל בפיגוע שהתרחש לפני כשבועיים, כך פורסם אמש (שני) בכלי התקשורת. סגן ראש העיר התייחס להחלטה: "המעט שבמעט שעיריית ירושלים יכולה וצריכה לעשות הוא להנציח את פועלו של יובל".
 
"אני מתכוון לפעול לקריאת רחוב בירושלים על שמו. ננציח את קסטלמן בדרכים נוספות בקריאת פעילות חברתית על שמו וביוזמות נוספות". קסטלמן מנע פיגוע גדול בהרבה כשנטרל את המחבלים בפיגוע הירי בירושלים, בתחנת אוטובוס בטרמפיאדה בצומת גבעת שאול שבכניסה לבירה.
 

בפיגוע נהרגו הרב אלימלך וסרמן (73) והנשים חנה איפרגן (67) וליביה דיקמן (24). המרצחים הם שני אחים מחבלים, תושבי שכונת צור באהר שבמזרח העיר. סמ"ר (במיל') אביעד פריג'ה, שירה בקסטלמן, חשוד בהמתה בקלות דעת ושוחרר לפי שעה למעצר בית. בתוך כך, פרקליט המדינה עמית איסמן הנחה את מח"ש לפתוח בבדיקת התנהלות הצוות שחקר את נסיבות מותו של יובל קסטלמן ז"ל.
 
השופט הצבאי סא"ל טובי הארט ציין בהחלטתו: "אין לבצע ירי לעבר מישהו שלא נשקפת ממנו סכנה, הרמת ידיים היא סימן מסוכן שלא נשקפת ממנו סכנה. לצד זאת לא כל מקרה בו הורמו ידיים מוציא מכלל סכנה כפי שהיה בעבר. כל שניתן לומר שבמקרה מעין זה יש להפעיל שיקול דעת לפני ביצוע ירי".
בצה"ל התייחסו לפגישת נציגי הפרקליטות הצבאית עם משפחתו של יובל ז"ל, בה הוצגו בפניהם עיקרי ההתפתחויות בחקירה. בצה"ל אמרו כי במקביל לפגישה זו פעלה המשטרה הצבאית, בליווי התביעה הצבאית, לעריכת בדיקות נוספות מול גורמי מקצוע רלוונטיים, מהן עלה "מידע חדש ורלוונטי". עוד מסרו כי בהתאם למידע זה, "נמצא כי קיימת תוחלת חקירתית בקיום נתיחה". לפיכך, משפחתו הסכימה להוצאת הגופה מהקבר לשם נתיחתה.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה