משפט

התיאטרון האהוב מסתבך בתביעת ענק: פיצויים בשווי מיליוני שקלים

ארגון השחקנים והשחקניות בישראל (שח"ם), מכריז שהוא תובע את תיאטרון השעה הישראלי בסכום של 4.75 מיליון שקל, בגין פיטורים שלא כדין ופגיעה חמורה בהתארגנות של שחקנים ושחקניות בתיאטרון. במקביל, הוציא הארגון מכתב התראה לפני הגשת תביעה נוספת לתיאטרון, בסכום של 719,697 שקל
מערכת ice |  1
תיאטרון (צילום Kyle Head / Unsplash)
היום (שלישי), הוגשה בבית הדין לעבודה בתל אביב תביעה של שח"ם (ארגון השחקנים והשחקניות בישראל), כנגד תיאטרון השעה בגין פגיעה בהתאגדות השחקנים בארגון היציג של השחקנים שח"ם ופיטורים שלא כדין. סכום התביעה הכולל הוא 4,752,300 שקל.
התביעה, מגוללת לא פחות מ-20 מקרים שבהם מנהלי התיאטרון התנכלו לשחקנים ששיחקו בתיאטרון אך ורק בשל העובדה שביקשו להיות מיוצגים על ידי ארגון העובדים היציג שלהם במטרה למצות את הזכויות המגיעות להם מתוקף הסכם עליו חתום תיאטרון השעה מול שח"ם. 
 
באחד המקרים, התיאטרון הבהיר לשחקנים שאם ימשיכו להיות חברים בשח"ם לא יוכלו להמשיך לשחק בהצגות בתיאטרון וכי התיאטרון הולך להעסיק אך ורק שחקנים שאינם חברי שח"ם. במקרה אחר, הציע התיאטרון לאותה קבוצת שחקנים חוזה העסקה הכולל בתוכו סעיף בלתי חוקי במסגרתו התבקשו השחקנים להצהיר כי אינם חברים באיגוד עובדים וכי לא יוכלו להיות חברים באיגוד כזה
את שח"ם, מייצגים מטעם התביעה עו"ד שי תקן, עו"ד עמית בכלר ועו"ד נוי פלג. בין תיאטרון השעה הישראלי לבין שח"ם נחתם בשנת 2016, הסכם המסדיר את תנאי העבודה בתיאטרון, ובכלל זה השכר המשולם עבור כל הצגה ובגין תקופת החזרות.
בשנת 2023, לאחר מאבק של שח"ם בתיאטראות הילדים הנתמכים על ידי כספים ציבוריים, נחתם הסכם חדש המשפר את תנאי השחקנים והשחקניות בתיאטראות הילדים, ובכלל זה בתיאטרון השעה. במשך כל תקופת ההסכם הפר התיאטרון ביד גסה את תנאי ההסכם לקבוצת שחקנים. בגין הפרות אלה הוציא שח"ם לתיאטרון השעה מכתב התראה לפני תביעה נוספת על סך 719,697 שקל .
בתחילת חודש ספטמבר בשנה שעברה, שח"ם הכריז על סכסוך עבודה מול התיאטרון לאחר כישלון המשא ומתן למיצוי זכויותיהם של השחקנים בתיאטרון. כפי שכתוב בכתב התביעה, כל סכום שייפסק לטובת התובעים (שח"ם), יועבר כפיצוי לשחקנים שפוטרו מהתיאטרון וחוו התנכלות מצד מנהליו.

 אבי בן הלל, צילום: יוסי צבקר.
אבי בן הלל, מנכ"ל שח"ם, מסר: "נגמרו הימים שבהם מנהלי תיאטראות יפגעו בשחקנים ושחקניות שעומדים.ות על זכויותיהם.ן. מדובר במקרה בוטה של התנכלות לשחקנים. מחובתנו כאיגוד מקצועי להילחם בכל הכלים שברשותנו במטרה לשים סוף לתופעה. שח"ם תומך בשחקנים שפוטרו ומלווה אותם בתהליך. כל סכום שייפסק בתיק יועבר כפיצוי לשחקנים שפוטרו".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    כל הכותרות
    קוקי 04/2024/23
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סרחון של מדינה כל איפה שנוגעים ביוב לכו כבר
    סגור