משפט

השתמט 8 שנים מצה"ל ולא ייכנס לכלא: מה הסיבה?

השתמט 8 שנים מצה"ל ולא ייכנס לכלא. טרם מועד גיוסו צה"ל רצה לגייסו עם פרופיל 64. מדובר בבחור שסובל מאנמיה קשה ומקרישיות יתר, נוכח כך חייו תלויים בזיקה על בסיס יומי. הרופא שטיפל בו ציין במכתב רשמי לצבא כי משנת 2011 הוא סובל מאנמיה ועל כן מאותה השנה הוא אינו כשיר לשירות צבאי. ולמרות זאת הצבא רצה לגייסו עם פרופיל 64
מערכת ice | 
כוחות צהל בעזה (צילום דובר צה"ל)
כולנו עומדים מאחורי צה"ל ללא תנאי, אבל לפעמים התנהלות המערכת הצבאית לא ברורה ואף תמוהה. סיפור של צעיר בשם בן תמאם - משתמט עם בעיות בריאותיות קשות שצה"ל רדף אחריו ולא שחרר אותו במשך שמונה שנים. וסופו של הסיפור כאילו ידוע מראש, הצעיר שוחרר  למרות ההיעדרות הארוכה ללא כתב אישום וללא כלא.
טרם מועד גיוסו צה"ל רצה לגייסו עם פרופיל 64. מדובר בבחור שסובל מאנמיה קשה ומקרישיות יתר, נוכח כך חייו תלויים בזיקה על בסיס יומי. הרופא שטיפל בו ציין במכתב רשמי לצבא כי משנת 2011 הוא סובל מאנמיה ועל כן מאותה השנה הוא אינו כשיר לשירות צבאי. ולמרות זאת הצבא רצה לגייסו עם פרופיל 64.
 
בן תמאן החליט להעסיק את עו"ד עדן זינו, מומחית לזכויות חיילים, שתטפל בענייניו. עו"ד זינו ניהלה מו"מ עם הגורמים הצבאיים על מנת למנוע את כניסתו לכלא, בגלל שהוא מצוי בסכנת חיים ללא הזריקה הנ"ל, אך התקבלה תשובה שלילית ולא היה מנוס מהסגרתו לכלא. בדיון שהתקיים בבית הדין הצבאי ביום 2.4.24 הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים בחשד לביצוע עבירת עריקה (השתמטות מן השירות לתקופה ארוכה) למשך כשמונה שנים. במעמד הדיון ביקש בן תמאם באמצעות עו"ד זינו להפנותו באופן דחוף לרופא על מנת לשקול פרופיל 21 רפואי ופטור מצה"ל. 
מנגד, בשל חומרת העבירה, התביעה דרשה עונשה מאסר של מעל שנה. נוכח מצבו הבריאותי, ניתן פרופיל 21 עם סייג כי הצעיר הוא כשיר למעצר. עו"ד זינו לא הסכימה לכך וטענה שככל שהיו מאבחנים את מצבו הרפואי בזמן לא הייתה מבוצעת עבירת השתמטות כלל וכלל.
 במעמד השימוע ולאחר הסבר מפורט על המחלה של החשוד, הצדדים הגיעו להסכמה שלא יוגש כתב אישום ובן תמאם ישוחרר באופן מיידי. וביום 4.4.24 בחלוף 4 ימי מעצר הוא שוחרר מן המעצר ולא הוגש כתב אישום.
עו"ד עדן זינו בתגובה: "לאחר שרדף אחרי הצעיר המסכן במשך שמונה שנים, טוב שצה"ל קיבל לבסוף שכל ועזב אותו לנפשו. אמנם באיחור אבל כל צעד אחר היה הורס לצעיר המסכן את החיים".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה