משפט

מייסד טלגראס נשלח לכלא: זה העונש שקיבל עמוס דב סילבר

עמוס דב סילבר, הנאשם המרכזי בפרשת הטלגראס בדרך לשמונה שנות מאסר: לאחר הליך גישור - הודה בהסדר טיעון בשורת אישומים. הסדר טיעון נחתם גם עם מעורבים נוספים בתיק
מערכת ice |  1
עמוס סילבר (צילום פייסבוק)
בתום הליך גישור ממושך, בית המשפט המחוזי מרכז הרשיע היום את הנאשם המרכזי ומייסד  בפרשת טלגראס, עמוס סילבר, ונאשמים מרכזיים נוספים בארגון, וזאת בעבירות במסגרת ארגון פשיעה, בהן עבירות תיווך לסחר בסמים, עסקה אחרת בסם ושיבוש מהלכי משפט. עמוס דב סילבר שייסד את הארגון, הורשע, בין היתר, בעבירה של ניהול ארגון הפשיעה, ואחדים מהנאשמים הורשעו גם בעבירות של הלבנת הון במסגרת ארגון פשיעה.
ההרשעה הושגה במסגרת הסדר טיעון שנערך בין הצדדים, בעקבות הליך גישור שהתקיים בפני כבוד השופט סגן הנשיא בני שגיא, שבסופו הנאשמים הודו בביצוע העבירות, וזאת לאחר שעדים רבים כבר העידו בתיק.
 
במסגרת הסדר הטיעון הוסכם שעמוס דב סילבר ירצה עונש של 8 שנות מאסר, בראל לוי ירצה עונש של 7.5 שנות מאסר, כאשר בית המשפט יוכל להפחית עד שנה וחצי מעונש זה אם ישתכנע, על בסיס חוות דעת מקצועיות, שלוי השתקם. נאשמים נוספים ירצו תקופות מאסר של עד 3 שנים. לצד זאת, הוסכם שבית המשפט יורה על חילוט סכומי הכסף, הרכוש, המחשבים והטלפונים שנתפסו מהנאשמים, ועל הטלת עונשי מאסר מותנים וקנסות.
מהכרעת הדין עולה שטלגראס, שהוקמה במרץ 2017, שימשה כפלטפורמה לסחר בסמים (בעיקר קנאביס) באמצעות הטלגרם, הפכה לארגון פשיעה בסוף שנת 2017, ופעלה עד למעצר הנאשמים במרץ 2019. ארגון טלגראס פעל במבנה היררכי, בניהול של עמוס דב סילבר ואחרים, כאשר יתר הנאשמים שימשו בתפקידים שונים, לרבות ראשי ענפים בארגון, וקיבלו משכורות מהארגון.
על פי הכרעת הדין, ארגון טלגראס העסיק למעלה מ-100 עובדים, ופעלו במסגרתו למעלה מ-3,500 סוחרי סמים, ששיווקו ומכרו סמים לציבור הרחב, ושילמו לטלגראס עבור פעילותם בערוצי הטלגרם של טלגראס, והכל תוך הסתרת זהותם האמיתית של סוחרי הסמים ושל אנשי טלגראס.
הארגון קיבל מסוחרי הסמים מאות אלפי שקלים בכל חודש, שהתחלקו בין אנשי הארגון, בהתאם למעמדם. כמצוין בכתב-האישום המתוקן בו הודו והורשעו במסגרת הכרעת הדין, גם קטינים רכשו סמים באמצעות טלגראס, ואף פעלו כסוחרי סמים, וכן נמכרו סמים פסיכדליים לציבור בערוץ ייעודי.

כזכור, במרץ 2019, סילבר נעצר על ידי משטרת ישראל בבית מלון בקייב. העבירות המיוחסות לו הן עמידה בראש ארגון פשיעה, כזה ששלט במשך שנים על הסחר בקנביס וגלגל מאות מיליוני שקלים. הוא נעצר בשעה 4:20 וזאת מכיוון ש-420 הוא קוד כינוי בין לאומי בין המעשנים.
בריאיון עצמו התייחס סילבר לטענה שבשנת 2018 רוב הסחר בקנביס בישראל היה תחת טלגראס – "הגיוני. אבל טלגראס לא עשתה משהו בשביל שזה יקרה. זה התפוצץ בצורה כזאת כי יש צורך כזה במדינת ישראל – וזה ענה על צורך". על הטענה כי הרוויח לא מעט כסף מטלגראס ענה כי "לא אני ולא אף אחד אחר מהמנהלים, גם הבכירים... נהנו מאיזשהו עושר או סכומים גדולים, בטח לא כמו שמיוחס בכתב האישום".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    ברק
    דרומי 05/2024/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בקרוב גם ״ברק״
    סגור