משפט

ישראל חושפת בהאג: מתחילת הפעולה ברפיח אותרו מאות מנהרות

לאחר שדרום אפריקה דרשה מבית הדין בהאג להוציא צו לעצירת הלחימה בישראל, צוות ההגנה הישראלי חושף: "כמעט 700 מנהרות זוהו רק ברפיח - מתוכן 50 מנהרות חוצות למצרים. חמאס משתמש במנהרות לצייד את עצמו בנשק ותחמושת. זה יכול לשמש להברחת בני ערובה או מחבלי חמאס - למצרים"
מערכת ice | 
בית הדין בהאג (צילום shutterstock)
על רקע הפעילות ברפיח, בית הדין הבינלאומי לצדק בהאג (IJC) התכנס הבוקר (שישי), לדיון שני בבקשת של דרום אפריקה להוציא צווים נוספים כנגד ישראל כשהמרכזי בהם יורה על ישראל להפסיק את לחימה ברצועה.
לאחר התביעה הציגה אתמול (חמישי), את טיעונה. היום, המשלחת הישראלית בראשות המשנה ליועצת המשפטית לממשלה ד"ר גיל-עד נועם, הציגה את טיעוניה להגנה עצמית ברצועה. עם סיום דברי נציגת המשלחת הישראלית, נשמעה מהיציע קריאות אנטי-ישראליות ובכללן "שקרנים" ו-"Free Palestine". 
 
מטעם המשלחת הישראלית נאמר כי: "המקרה הזה מציע עיוות של המציאות במאמציה של דרום אפריקה להביא את ישראל לבית הדין הזה על-ידי ניצול של האמנה הקדושה הזו. דרום אפריקה מציגה תמונה שהפוכה לגמרי מהעובדות ומהנסיבות. האמת צריכה להיאמר, המילים צריכות לעמוד במשמעותן. לקרוא למשהו 'רצח עם' שוב ושוב, לא הופך את זה לרצח עם. חזרה על שקר לא הופכת לאמת". 
ד"ר נועם, המשיך בדבריו ואמר: "ישראל במלחמה שהיא לא רצתה ולא התחילה בה. ישראל תחת התקפה והיא צריכה להגן על עצמה ועל אזרחיה. הטבח החל ב-7 באוקטובר עם אלפי אזרחים שנטבחו בצורה ברוטאלית, נאנסו והוטלו בהם מומים. 250 גברים, נשים וילדים נחטפו לעזה. חמאס המשיך לתקוף את ישראל על-ידי שיגור רקטות למרכזי ערים, הם נשבעו לחזור על הזוועות של 7 באוקטובר שוב ושוב. מאז, יותר מ-10 אלף רקטות נורו מרצועת עזה לישראל תוך כוונה להרוג כמה שיותר ישראלים. נזק חסר תקדים בהיקפו נגרם לבתים של אזרחים, כ-60 אלף תושבי דרום הארץ עקורים מבתיהם". 
בהמשך דבריו, התייחס ד"ר נועם, לסיבות שהיו לישראל לפתיחת המבצע הצבי באזור רפיח: "דרום אפריקה שינתה את בקשתה לצו לעצירת לחימה בכל הרצועה - ולא רק ברפיח", אמר ד"ר נועם. "רפיח היא מרכז לפעילות טרור, זה מאחז חזק למחבלי חמאס עם מספר גדודים. בעיר יש רשת מנהרות תת-קרקעיות כולל מרכזי שליטה וציוד צבאי. כמעט 700 מנהרות זוהו רק ברפיח - מתוכן 50 מנהרות חוצות למצרים. חמאס משתמש במנהרות לצייד את עצמו בנשק ותחמושת. זה יכול לשמש להברחת בני ערובה או מחבלי חמאס - למצרים".
הוא הוסיף: "מאז תחילת המלחמה יותר מ-400 רקטות נורו מרפיח, כולל 120 רק בשבועיים האחרונים. 600 אתרי שיגור זוהו באזור רפיח, רבים מוסתרים בקרבת תשתיות אזרחיות. בני ערובה ישראלים מוחזקים ברפיח על-ידי שוביהם, הכוחות הישראליים הצליחו לחלץ שני חטופים מרפיח. דרום אפריקה מתארת את רפיח כמפלט האחרון לאזרחים בעזה, בזמן שאזרחים רבים ברחו לרפיח. העיר רפיח משמשת כמוצב צבאי חזק לחמאס שמציב איום משמעותי לישראל ואזרחיה".
ד"ר נועם, התייחס למצב ההומניטרי ברצועה בכלל וברפיח בפרט ואמר: "ישראל מודעת למספר הרב של אזרחים שמרוכזים ברפיח. היא גם מודעת למאמצי חמאס להשתמש באזרחים כמגן אנושי, לכן הגדודים שלהם שם, לכן חטופים שם. אנחנו לא רוצים להזיק לאזרחים האלה, כמו שחמאס רוצה. זאת הסיבה שישראל נוקטת צעדים כדי להכיל את המצב המורכב הזה. לכן לא היה מבצע רחב ברפיח אלא מבצעים מוגבלים שכוללים מאמצי פינוי ופעילות הומניטריות. האם ניתן לדמיין מצב שבו מדינה לא לוקחת צעד צבאי להגן על אזרחיה שהם תחת אש? האם אפשר לדמיין בית משפט שאומר למדינה שהחוק מונע ממנה להגן על עצמה מהתקפה?"
בנאומו, הזכיר ד"ר נועם, את החטוף הישראל הרש גולדברג-פולין, אשר רק לאחרונה ארגון החמאס פרסם סרטון שלו מן השבי: "כשעמדתי כאן בינואר - בני ערובה היו בשבי 100 ימים. זה נראה לי אז בלתי נתפס. והיום, בני הערובה בשבי מעל שבעה חודשים. יותר מ-130 נשים, ילדים וגברים, כולל חולים וזקנים, מוחזקים בעזה 224 ימים בתנאים בלתי-אנושיים. בהם הרש גולדברג-פולין, בן 23 שנחטף בפסטיבל המוסיקה ברעים. לא ברור כמה חטופים נרצחו בידי חמאס, בלתי נתפס שהורים רואים סרטון של הילדים שלהם מותקפים על-ידי קהל צמא דם בעזה. בית המשפט הזה קרא לשחרור מידי של החטופים, אבל זה לא קרה. זאת זכותה וחובתה של ישראל להגן עליהם ועל כל הישראלים בגין הרשע הזה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה