משפט

מנכ"ל "רמי לוי תקשורת" יואשם בפרשת המעקב אחר לקוחות ועובדי החברה

אופיר אטיאס, חתנו של לוי ומנהל "רמי לוי תקשורת" יואשם בגין שימוש לרעה במערכת למניעת הונאות כדי לעקוב אחר לקוחות וגורמים חיצוניים. כתב אישום גם נגד חברת התקשורת, נסגר התיק נגד רמי לוי
רועי בהריר-פרל |  2
רמי לוי (צילום יחצ, פייסבוק/רמי לוי תקשורת)
רמי לוי יכול לנשום לרווחה, אבל הזרוע הסלולרית של עסקיו קצת פחות: פרקליטות מחוז ירושלים הודיעה על סגירת התיק נגדו בגין מעקב לא חוקי אחר עובדים, ובמקביל הודיעה על החלטה להגיש כתב אישום נגד חתנו, אופיר אטיאס, שניהל את חברת הסלולר. גם נגד החברה עצמה - רמי לוי תקשורת - החליטה הפרקליטות להגיש כתב אישום. שמוליק לוי, סמנכ"ל התפעול בחברה, הגיע עם הפרקליטות להסדר מותנה.
אטיאס ובכירים אחרים בחברה חשודים כי עשו שימוש לרעה במערכת למניעת הונאות שבבעלותה כדי לבלוש אחר עובדים ואנשים אחרים ובשל כך הפרקליטות הגישה נגדם ונגד "רמי לוי שיווק השקמה בע"מ" כתב אישום בכפוף לשימוע. על פי הטענות, לאחר שקיבלה החברה רישיון לעסק סלולרי, היא חברה לרשת פלאפון לצורך שירותים סלולריים שונים, ביניהם גישה למערכת שמתעדת נתוני תקשורת, מאכנת טלפונים ומאפשרת להפיק פלטי נתונים. השימוש בה מותר אך ורק לצורך מניעת הונאות. שימושים אחרים אסורים על חוק.
לטענת הפרקליטות, בין השנים 2011-2016 ביצעה החברה, שאחראית על 250 אלף לקוחות, מאות שימושים לא חוקיים במערכת, שנועדו "להתחקות, לבלוש ולחקור אודות אנשים, עובדי החברה ושאינם עובדי החברה, בלא ידיעתם או הסכמתם ותוך פגיעה קשה בפרטיותם". הפרקליטות הוסיפה כי "החשודים עשו זאת לצרכים שונים – אישיים ועסקיים, בהזדמנויות רבות ובאופן שהפך לדפוס פעולה חוזר". שימוש כזה נעשה, לטענת התביעה, בשנת 2013 על ידי אטיאס, לדוגמה, לאחר פריצה לביתו, בניסיון לאתר את הפורצים. בהזדמנות אחרת ביצעו עובדי החברה בדיקה של עיתונאים על רקע כתבה שלילית, ובמקרה נוסף, כשעובדי "רמי לוי תקשורת" ניסו להתאגד כדי להקים ועד, הפועל נגדם מעקב.
לטענת הפרקליטות, "הבדיקות המופיעות בכתב החשדות נערכו שלא למטרה לשמה הוקם המאגר ושבגינה נמסר המידע ומבלי שהתקבלה הסכמתם של הנבדקים, תוך הפרת חובת סודיות שנקבעה בדין לגבי ענייניו הפרטיים של אדם ובאופן המהווה בילוש או התחקות אחרי אדם, העלולים להטרידו, ובניגוד להוראות הדין בדבר שימוש במאגר מידע".
החקירה החלה עוד בשנת 2016 בידי משטרת ירושלים והרשות להגנת הפרטיות במשרד המשפטים, אז נעצר גם רמי לוי עצמו. בחברה טענו אז כי "לא נעשה כל שימוש במערכות המידע שאינו בסמכות או שאינו כדין". המשטרה, בזמנו, המליצה להעמיד לדין גם את לוי עצמו, אבל הפרקליטות, כאמור, החליטה אחרת.
אם החשודים בחברה בשימוש שלא כדין במאגרי מידע יורשעו, הם צפויים לעונש של עד חמש שנות מאסר.
 
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    בוא נראה איזה עונש יקבלו אם בכלל
    דן 10/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מערכת מושחתת יש לנו וחבל
    סגור
  • 1.
    שמחה שמעולם לא התפתתי לעוף בשקל...
    דנה 06/2020/28
    הגב לתגובה זו
    0 0
    רמי לוי לא עומד בסטנדרטיים שלי... די לחכימא ברמיזא ולשטיה בכורמיזה.
    סגור