משפט

טבע צונחת בבורסה בעקבות תביעה המייחסת לה מתן שוחד בהיקף של 300 מיליון דולר

משרד המשפטים האמריקאי תובע כי טבע הזרימה כספים לקרנות "צדקה" וגרמה למטופלי קופסקון המבוטחים בתכנית הבריאות הלאומית, להגיש תביעות כוזבות בעלות של מאות מיליונים למשלם המסים בארה"ב. מניית טבע צנחה בבורסה בכ-13% 
שרון טל | 
קאר שולץ, מנכ (צילום בלומברג, ויקיפדיה)
טבע מסתבכת עמוק יותר ויותר: משרד המשפטים האמריקאי תובע את ענקית הפארמה הישראלית ומאשים אותה במתן שוחד של ממש באמצעות הזרמת כספים בהיקף של 300 מיליון שקל לשתי קרנות צדקה. בעקבות הגשת התביעה צנחה מניית טבע בכ-13% עד השעה 20:40 שעון ישראל.
הכספים שהוזרמו, על פי התביעה, נועדו לממן את התרופה לטרשת נפוצה שמשווקת טבע – קופסקון, עבור מטופלים המבוטחים בחברת הביטוח הפדרלית Medicare. שימוש גובר בתרופה הכניס לטבע סכום עתק, מאחר ומחיר התרופה קופסקון הועלה, על פי פרסומים, מ-17 אלף דולר לשנה ל-73 אלף דולר בשנה בין 2007-2015.
על פי התביעה, טבע נתנה תמריצים לא חוקיים והזרימה כספים לקרנות צדקה כדי להסוות את העובדה שהיא עוקפת את האיסור למתן תמריצים כספיים לרכישת תרופות. ה"מזימה", כפי שהגדיר משרד המשפטים האמריקאי, הוצאה לפועל באמצעות בית מרקחת ספציפי אליו הופנה חולי טרשת נפוצה שקיבלו מרשם לתרופה של טבע. משם בית המרקחת היה מעביר את בקשת התשלום לחברת הביטוח מדיקייר, עד שהכסף היה מתגלגל לזרועותיה של טבע.
לפי הממשל האמריקאי, פעולותיה של טבע הביאו לשימור הביקוש הגבוה לקופסקון וגרם לנזק של מאות מיליוני דולרים למשלם המסים בארה"ב. כעת, בממשל דורשים להטיל על טבע קנסות בהיקף של פי שלושה מאלו שהניבה ממכירת קופסקון, מה שעלול לגרום לה לקנס עתק של עשרות ואף מאות מיליוני דולרים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה