משפט

אינרום תובעת את פז: הפרה הסכם מחייב למכירת החברה ב-135 מיליון שקל

לאחר שניהלו מגעים למכירת 'פזקר' מבעלות פז לידי אינרום, בפז טוענים כי המשא ומתן הופסק; באינרום מתעקשים – "הטיוטה התגבשה לכדי הסכם מחייב"

ניר קומם |  1
נועם שצ'לקה, ניר שטרן (צילום קרן מזור, סיון פרג')
קבוצת אינרום תובעת את פז בטענה כי הפרה הסכם מחייב למכירת חברת הבת 'פזקר' תמורת 135 מיליון שקלים. שתי החברות ניהלו מגעים במהלך חודש ינואר למכירתה של 'פזקר' מידי פז לאינרום, אך לפני כחודש הודיעה פז כי העסקה לא תצא לפועל בשל אי הגעת הצדדים לידי הסכמות.
באינרום טוענים כי העסקה נמצאת בנקודת אל חזור, ודורשים מביהמ"ש המחוזי לנפק צווים שימנעו מפז למכור את מניות פזקר לצד שלישי ולבצע שינויים מהותיים עד להכרעת בית המשפט בנושא. בפז מעריכים כי הסיכוי לקבלת התביעה נמוך מ-50%.
קבוצת פז הינה תאגיד מוצרי הנפט המספק כשליש מתצרוכת מוצרי הנפט בישראל. לקבוצה שתי זרועות מרכזיות – תחום הדלק ותחום הקמעונאות, אך בבעלותה גם חברת 'פזקר', המתמחה בפיתוח ובייצור של מוצרי איטום לשוק הבנייה והתשתיות. בפז הביעו תחילה רצון למכור את 'פזקר' במטרה להתמקד בתחומים האחרים, אך נראה שהפסדי החברה ברבעון האחרון בעקבות משבר הקורונה, גרמו לה לשנות את עמדתה בעניין המכירה.
קבוצת אינרום תעשיות בנייה מחזיקה בשלוש חברות בת – איטונג, המספקת פתרונות בנייה, כרמית מיסטר פיקס, המספקת מוצרי גמר לבנייה, ונירלט, המספקת מוצרי צבע. תחת הקבוצה מועסקים כ-800 עובדים והיא נסחרת בבורסה בתל אביב תחת מדד ת"א 90 ומדד ת"א 125.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    אבל ראש הממשלה אמר שמותר להפר הסכמים... (ל"ת)
    יעל 08/2020/30
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור