משפט

"אוסף בוטה של כזבים": ערוץ 20 דורש פיצוי של 100 אלף שקל מדה מרקר

במכתב התראה לפני תביעה שנשלח לעורך העיתון אבי בר אלי, דורשים בערוץ הבהרה לפיה אין כל יסוד לדברים שצוינו בכתבה של נתי טוקר, שכותרתה טוענת שמהדורת החדשות שלהם צפויה לרדת מהאוויר. "חלק משרשרת פרסומים מגמתיים ומסולפים כלפינו"
יואב איילון |  9
בועז גולן, נתי טוקר, שמעון ריקלין (צילום מסך ערוץ 20, אייס TV, פייסבוק/שמעון ריקלין)
ערוץ 20 שלח לעורך דה מרקר, אבי בר אלי, מכתב התראה לפני תביעת לשון הרע, ובו דרישה להתנצלות, לפיצוי סטטוטורי של 100 אלף שקלים ולהבהרה שאין כל יסוד לדברים המובאים בכתבתו של נתי טוקר, שכותרתה טוענת שמהדורת החדשות של הערוץ צפויה לרדת מהאוויר ושנטען בה שהערוץ מצוי בקשיים כלכליים. 
 
לפי המכתב, הפרסום הוא חלק משרשרת פרסומים כוזבים, מגמתיים ומסולפים של טוקר כלפי הערוץ. בערוץ 20 טוענים כי "חלקה הארי של הכתבה הינו אוסף בוטה של כזבים ובדיות, אשר הסבו להם – ויסבו גם בעתיד – נזקים כבדים".
במכתב מצוין כי הטענות של טוקר בכתבה לפיהן ערוץ 20 חווה "כישלון מתמשך", ובשל הכישלון ביצע הערוץ קיצוץ משמעותי - "הן כוזבות עובדתית ואינן אמת". בערוץ 20 מסבירים שהדבר החמור ביותר מבחינתם הוא שבבקשת התגובה שנשלחה אליהם בטרם הפרסום, הושמטה לטענתם הכוונה לפרסם את ה"פרטים הכוזבים" שהופיעו בכתבה. "זו פרקטיקה עיתונאית שבמקרה הטוב היא רשלנית, ובמקרה הרע היא מכוונת, צינית וסותרת את הכללים הבסיסים של עיתונאות הגונה", נכתב. 
אייס TV
לאחר הפרסום, דרשו בערוץ 20 כי בכל מקום בו פורסמה ואוזכרה הכתבה - יובאו הבהרה ותיקון של הדברים, אך בדה מרקר סירבו לעשות זאת, כך לפי הטענות. כל שעשה טוקר, הוא לתקן בגוף הכתבה עצמה חלקים ממנה, אבל "לא הביא לידיעת הקוראים שכבר נחשפו לכתבה בזמן אמת את דבר התיקון ואת העובדה שהפרסום המקורי הינו שגוי מן היסוד", הוסבר במכתב ההתראה, שנשלח באמצעות עורכי הדין צפריר נגבי ואייל אניאתי ממשרד בוסי, נגבי, אביאני, כהן, איל ושות'.
כזכור, לאחר פרסום הכתבה, עיתונאי ערוץ 20 בועז גולן כינה אותה "פייק ניוז", ואף אמר ש"התביעה בדרך". גולן צייץ בטוויטר: "אם תיכנסו לכתבה, תגלו שבלילה הוא נבהל, כנראה מפניית הערוץ ורץ לשנות את הכותרת, למחוק נתונים ולשנות עוד פרטים בכתבה, שעדיין מלאה בשקרים. לפרסם התנצלות הוא לא מסכים! אם טעית - תתנצל. אם לא - למה תיקנת? התביעה בדרך". הפרשן המדיני של הערוץ, שמעון ריקלין, חיזק את גולן וכתב בטוויטר כי "נתי טוקר הוא שקרן משרת וכלומניק. אין מה להתייחס אליו". 
תגובות לכתבה(9):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 9.
    זכוכי דעת
    הקנדי 09/2020/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מסיק כברמסקנות ברור שופרי שלטון יבזבזו כספי ציבור ויתעסקו אם כל אחד לכאורה הם בריונים זכוכים ובעיקר לא משפיעים. נקווה שיבטלו התקציב לערוץ המגוכך והמסוכון הזה. מי זה שר התקשורת????? ימני שבגללו הגענו עד היום
    סגור
  • 8.
    ערוץ
    שפכטל 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    של שוטים עם רייטניג0.5%
    סגור
  • 7.
    מה יש לצפות משמלאנים מלאים שינאה וקינאה. (ל"ת)
    בר דעת 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    2 0
    סגור
  • 6.
    מה חבל. השמועה היפה הזו ממש האירה את יומנו
    עמוס בולס השקמים 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    0 0
    לרגע קל אחד. לא שאי פעם צפינו בערוץ הנ''ל. אבל המוניטין הלא משובח שלו, וכמה מהשדרנים בו ש-'זכינו' לשמוע ולצפות, לצערנו, בערוצי תקשורת אחרים, שכנעו אותנו שסגירתו תהייה רעיון מצויין.
    סגור
  • 5.
    דהמרקר הפך לצהובון מגעיל שמלקק לאנרכיסטים ואני שמאל ק
    שוקי 09/2020/12
    הגב לתגובה זו
    1 0
    ואנשי שמאל קיצונים. מציע לכולם למחוק אותו מהרשת
    סגור
  • 4.
    פייק ניוז על ערוץ עשרים
    מלאך המוות 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    תיקרעו אותו רק ככה דמרקר יפסיק להפיץ שנאות ושקרים
    סגור
  • 3.
    לגבי ערוץ 20
    דניאל 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אלא שמחלקים בינהם את פרס סוקולוב וגרמו מדעי הרוח הם ממש לא מענינים לא אותי ולא את החברים של הקינאה אוכלת אותם הם סתם פלצנים
    סגור
  • 2.
    שוב הוכחה
    הרצל 09/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    שרק הזיבורית של עולם התקשורת מוכנים לעבוד בעקבערוץ בלפור.
    סגור
  • 1.
    זוכרים איך צחקו בימין על הרייטינג של התאגיד?
    פיצו 09/2020/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    נו... העמידו ערוץ משלהם. חוץ מיאיר וכמה קרובי משפחה של מדבררי ביבי, מי עוד צופה בשממה הזו?
    סגור