משפט

דנה אינטרנשיונל תובעת את סודהסטרים: השתמשו במיתוג "דיווה" בלי אישור

תביעה בסך 250 אלף שקל נגד חברת סודהסטרים שייצרה ליין של בקבוקי הגזה עבור אירוח האירוויזיון בישראל שנה שעברה, והשתמשה בשם "דיווה" ובשמלת הכנפיים אותה לבשה דנה אינטרנשיונל בניצחונה בתחרות הזמר בשנת 1998
יהודה לוינגר |  1
סודהסטרים - דנה אינטרנשיונל (צילום פייסבוק: דנה אינטרנשיונל, יוטיוב)
הזמרת הבינלאומית, דנה אינטרנשיונל שניצחה באירוויזיון 1998 עם השיר "דיווה", יחד עם יואב גינאי, שחיבר את המילים לשיר הזוכה, תובעים את חברת סודהסטרים על שימוש במותג "דיווה" על בקבוקי החברה והפרת זכויות יוצרים. כתב התביעה הוגש לבית המשפט השלום בתל אביב בסך של 250 אלף שקל.
על פי כתב התביעה, עם זכייתה של הזמרת בתחרות הזמר האירופאית, בעודה לבושה בשמלת הנוצות המפורסמת, הפכו השם "דיווה" ושמלת הנוצות לכאלו המזוהים באופן מוחלט עם הזמרת. לדברי התובעים: "המילה ייחודית 'דיווה' לא הוזכרה טרם כתיבתו של השיר בשום שיר ישראלי אחר" וכי גם התוצאות בגוגל של דיווה יופנו ברובן לזמרת. לכן טוענים התובעים כי יש להם זכויות לא רק בשיר עצמו, אלא גם זכויות כספיות ומוסריות בכל הייחוס של "דיווה": לרבות המילה עצמה, השמלה ועיצובה וכדומה.
אז מה הקשר לסודהסטרים? לפי טענת התביעה, במהלך חודש מאי בו התארח האירווזיון בישראל, יצרה החברה והשיקה ליין של בקבוקי הגזה בשם "דוז פואה לישראל" הנושאים עליהם את שם השיר Diva כמו גם את שמלת 'התוכי' המפורסמת אותה לבשה אינטרנשיונל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    במיקרה זה ערוץ דיווה יכול לתבוע אותה גם.
    מיכאל 11/2020/11
    הגב לתגובה זו
    0 0
    על מה שהישתמשה בשם המותג של הערוץ. למשהוא אנשים משתמשים במילים בינלאומיות ומשייכים אותם לעצמם. תנובה זה מותג תפוגן מותג אבל דיווה זה לא מותג.
    סגור