משפט

בית הדין לאתיקה עיתונאית: "ידיעות אחרונות חייבת להשעות את נוני מוזס"

בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת בערכאת ערעור בראשות פרופ׳ מוחמד ותד פסק כי ידיעות אחרונות חייבת להשעות את המו"ל והעורך האחראי שלה עד שיתברר ההליך הפלילי שעומד כנגדו בתיק 2000
ארנולד נטייב |  2
נוני מוזס מו"ל ידיעות אחרונות (צילום KOKO/פלאש 90)
בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות והתקשורת בערכאת ערעור בראשות פרופ׳ מוחמד ותד פסק היום (שלישי), כי ידיעות אחרונות חייבת להשעות את המו"ל והעורך האחראי שלה, ארנון (נוני) מוזס, מעבודתו העיתונאית עד להכרעה הסופית בהליך הפלילי המתנהל נגדו ב"פרשת 2000״ שמתנהלת כנגד מוזס וראש הממשלה נתניהו.
ההחלטה מגיעה בעקבות המלצתו של היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט בשבוע שעבר, להעמיד לדין בכפוף לשימוע את התאגידים בתיקי האלפים בהם מעורב ראש הממשלה בנימין נתניהו: בזק, וואלה וידיעות אחרונות.
בין היתר, יוחסה למוזס עבירה של הצעת שוחד לבנימין נתניהו, ואילו לאחרון יוחסה עבירה של מעשה הפרת אמונים. כמוכן, בית הדין הורה על פרסום פסק הדין באמצעי התקשורת בהקדם האפשרי ובהבלטה הראויה.  
בית הדין, בראשותו של פרופ' מוחמד ותד, קיבל בכך, פה אחד, את ערעורה של  עמותת הצלחה – התנועה הצרכנית לקידום חברה כלכלית הוגנת, באמצעות בא-כוחה עו״ד אלעד מן, על פסיקה קודמת של בית הדין לאתיקה בעקבות תלונתה של עמותת הצלחה מנובמבר 2019, אשר ביקשה, כי בית-הדין יפעל לפי סמכותו המעוגנת בסעיף 25(א) לתקנון האתיקה, ולהורות לידיעות אחרונות להשעות את מוזס מעבודתו העיתונאית.
על פי סעיף זה "עיתונאי שהוגש נגדו ע"י המדינה כתב אישום בשל עבירה פלילית, ידון בעניינו בית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות ויקבע אם יש בעבירה המיוחסת לו קלון למקצוע העיתונאות. קבע בית הדין לאתיקה שבאותה עבירה יש קלון למקצוע העיתונאות, יהיה רשאי לחייב את העיתון להשעות את העיתונאי מעבודתו העיתונאית במידה הראויה, כפי שיקבע בית הדין לאתיקה על פי העבירה ועל פי מכלול הנסיבות, וזאת עד להכרעת הדין הסופית".

תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    טיפוס נאלח שמעוות את הפוליטיקה והעיתונות לצרכיו.
    נ.ש 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אנשים כמותו גרמו לחוסר האמון בתקשורת . עיתון גדול המנוהל בידי עיתונאי נבזה וקטן.
    סגור
  • 1.
    למה הוא כן וביבי לא? (ל"ת)
    הצופה 12/2020/29
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סגור