משפט

מנדלבליט נגד נתניהו: אפשר לאשר חקירות גם בעל פה

פרקליטות המדינה הגישה הודעה המפרטת את הסכמתו של היועמ''ש לפתיחת חקירותיו של ראש הממשלה. הדברים מגיעים ברקע הטענות של סנגוריו של ראש הממשלה שאמרו בימים האחרונים כי המשטרה החלה בחקירה ללא אישור רשמי
ארנולד נטייב |  1
בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום פלאש 90/יונתן סינדל, לעמ/עמוס בן גרשון)
פרקליטות המדינה הגישה היום (שלישי), לבית המשפט המחוזי בירושלים הודעה המפרטת את הסכמתו של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחת חקירותיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. במסמך, מודיע היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט כי הוא זה שנתן באופן אישי את הסכמתו לחקירותיו של ראש הממשלה, וכי הוא אישר, הסכים וליווה את מהלכי הבדיקה והחקירה בעניינו של ראש הממשלה.
הדברים מגיעים ברקע טענותיהם של סנגוריו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו שטענו בימים האחרונים כי המשטרה החלה בחקירה ללא אישור רשמי מצד היועץ המשפטי לממשלה. לפי חוק יסוד הממשלה, פתיחה בחקירה נגד ראש ממשלה מכהן מותנית באישור היועץ המשפטי לממשלה בלבד.
במכתב של מנדלבליט נכתב כי אין חובה להעניק "הסכמה בכתב" של היועץ המשפטי לממשלה לפתיחה בחקירה של ראש ממשלה והחוק אף אינו דורש כי ההסכמה תינתן בפורמט מסוים. אפשר שהסכמה כזו תהיה מתועדת בתרשומת פנימית בלבד או בכל דרך אחרת. 
היועץ המשפטי לממשלה מוסיף במכתב כי לא רק שניתנה הסכמה ראשונית על ידו לפתיחת הבדיקות או החקירות בשלושת תיקי החקירה, כל אחד בזמנו, כמתחייב מהחוק, אלא גם ניתן אישור על ידו בשלבים שונים לעוד עשרות רבות של פעולות חקירה בתיקים, אף שעל פי החוק נדרשת הסכמתו לפתיחת חקירה בלבד. האישורים מפורטים במסמך לפי מועדיהם ולפי תיעודים שנכתבו ב"זמן אמת" בתרשומות פנימיות של לשכת היועץ המשפטי לממשלה.
כמו כן, מפרט היועץ המשפטי לממשלה את המועדים בהם קיבל החלטות בדבר פתיחת בדיקות ואחר כך חקירות בעניינו של ראש הממשלה, החלטות אותן קיבל בהליך עבודה סדור ומקצועי שנעשה עם רשויות האכיפה, ושתועד בזמן אמת. 
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מנדלבליט צודק. החוק לא מחייב לתת אישורים בכתב.
    זהבי 01/2021/05
    הגב לתגובה זו
    10 0
    אבל ביבי כמו ביבי, תמיד יבכה 'אכלו לי, שתו לי'. לפחות מהחירטוט של 'לא יהיה כלום כי אין כלום' נפטרנו.
    סגור