משפט

נעצר השוטר שהיה מעורב במותו של אהוביה סנדק, סגל: "מעצר סרק"

לאחר שמסר את גרסתו למעריב, נעצר השוטר שהיה מעורב במרדף שהוביל למותו של הנער אהוביה סנדק, בחשד לשיבוש הליכי חקירה. עו"ד איתמר בן גביר: "מעט מדי ומאוחר מדי. אפשרו לשוטרים זמן ניכר לשבש את החקירה ולפגוע בה"
יהודה לוינגר | 
מחאה על מותו של אהוביה סנדק (צילום דוד כהן פלאש 90)
המחלקה לחקירות שוטרים השאירה במעצר את אחד הבלשים שהיה במעורב במרדף אחר אהוביה סנדק שהוביל למותו, וזאת בחשד לשיבוש הליכי חקירה לאחר שהתראיין בסוף השבוע הקודם אצל קלמן ליבסקינד במעריב ומסר את גירסתו לאירוע.
רס"ר ב' מהיחידה המרכזית של מחוז ש"י, התראיין על המרדף המשטרתי אחר הצעירים שנחשדו כי יידו אבנים, אותו מרדף שהסתיים במותו הטראגי של הנער אהוביה סנדק ביום שני שעבר. לאחר הסערה סביב שמו וההפגנות של נערי הגבעות שנמשכות מדי ערב, החליט השוטר להתראיין כאשר במקביל הוא נחקר מספר פעמים במח"ש.
לאחר מעצרו, טען השוטר כי הוא עצמו לא התראיין אלא גרסתו נמסרה לקלמן ליבסקינד על ידי פרקליטו איציק כהן. בתך כך, על פי הדיווח, פרקליטו הורחק מהטיפול בתיק. 
עו"ד מנשה יאדו מארגון חוננו, המייצג את משפחתו של הנער אהוביה סנדק כנפגעי עבירה, הגיש בימים האחרונים מספר תלונות בגין שיבוש הליכי חקירה, כנגד השוטרים המעורבים בהרג הנער. עו"ד יאדו העביר למח"ש ראיות ברורות לחשש לשיבוש הליכי חקירה מצד השוטרים.
"נער צעיר נהרג בידי שוטרים, והחקירה חייבת להיות יסודית ומעמיקה על כל ההיבטים העולים מחומר הראיות, לרבות שיבוש הליכי חקירה בידי השוטרים המעורבים. צריך לזכור, שהשוטרים כתבו את דוחות הפעולה רק 5 שעות לאחר האירוע, ונחקרו 3 ימים לאחר האירוע, זה זמן ממושך שנעשו בו דברים. בנוסף, ישנם סימני שאלה נוספים במספר נושאים סביב החקירה, שהצבענו עליהם כבעייתיים. ראינו שגם גורמים במח"ש הצביעו על הדברים כבעייתים ומעוררי שאלות", כתבו בארגון "חוננו".
עוד הוסיפו: "אנו ציפייה שכלל השוטרים יחקרו על כלל התלונות. עד כה אנו מאוכזבים מאד מאופן החקירה, ומהדברים שפורסמו מתוך גורמים במח"ש, החקירה פה חייבת להתנהל אחרת ולשנות מגמה, מדינת ישראל חייבת לחקור ולתת תשובות כיצד שוטרים ממשטרת ישראל גדעו את חייו של נער צעיר. עד כה חקירת השוטרים היתה רפה, ולא מקצועית - נקווה שמעצר השוטר הוא לא מס שפתיים לציבור שדורש תשובות, אלא תחילתה של שינוי מגמה אמיתי במח"ש."
עו"ד איתמר בן גביר, מראשי עוצמה יהודית, מסר בתגובה למעצר השוטר כי "זה מעט מדי ומאוחר מידי. מח"ש היו צריכים לעצור את כל השוטרים שהיו ברכב זמן קצר אחרי המרדף שהתנהל ברשלנות פושעת. כמו כן אפשרו לשוטרים זמן ניכר כדי לשבש את החקירה ולפגוע בה".
פרשן חברת החדשות, עמית סגל, עקץ מעצרו בחשד להליכי שיבוש חקירה ולא על מות הנער: "פלא שלא נעצר על אי איתות לפני מעבר נתיב. נראה כמו מעצר סרק לצורכי הרגעה".
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה