משפט

עתירה לבג"צ נגד לשכת הפרסום הממשלתית: רק 3% מתקציב ההסברה מופנה למגזר החרדי

פורום איגוד הערים החרדיות בבקשה למתן צו על תנאי נגד הלע"מ, משרד רוה"מ, הבריאות, האוצר ומשרדי ממשלה נוספים: "42% מחולי הקורונה במדינת ישראל הם חרדים, זה הזמן לתקן את האפליה לפני ששיעור התחלואה יעלה עוד יותר"
כפיר אדר | 
חרדי (צילום pexels)
ראש עיריית בית"ר עלית ויו"ר פורום הערים החרדיות, אפרים מאיר רובינשטיין, עתר היום (ראשון) לבג"צ באמצעות עוה"ד ד"ר שלמה נס, ירון טיקוצקי ומתן חמו ממשרד דורון, טיקוצקי, קנטור, גוטמן, נס, עמית גרוס ושות'. העותרים מבקשים להורות על מתן צו על תנאי למדינה להתייצב ולתת נימוק מדוע לא מוקצים תקציבי הפרסום באופן שוויוני בהתאם לחלקו היחסי של כל אחד ממגזרי האוכלוסייה המרכיבה את החברה הישראלית ולא פחות חשוב מכך בחירת האמצעים האפקטיבי והרלוונטי לכל מגזר ומגזר.
העתירה מוגשת לדברי עורכי הדין: "בלב הסערה, כאשר המגזר החרדי שותת דם ופגוע קשות מן הקורונה .המאבק עם הקורונה היה בעיקרו מאבק על החדרת התודעה וההבנה של הציבור למגיפה לסיכוניה ולדרכי ההתמודדות עימה. בעוד רשתות המדיה הכללית הוצפו בפרסומים והסברים, הרי שבקרב המגזר החרדי הייתה כמעט דממת אלחוט. האם חוסר ההבנה של הציבור החרדי לגבי מהי קורונה, מהו סגר וכיצד יש להתנהל - תלויה רק בהם? או ובעיקר במי שאמור היה להעביר את המסר?".
המצב כיום הוא, שהעברת המידע למגזר החרדי הנה בבחינת "לצאת ידי חובה". הכשל בהעברת המידע אודות הקורונה, בהיקף הנדרש ובעיתוי הראוי, הציף בעיה יסודית שנמשכת על פני שנים רבות. המערכות השונות מתעלמות בבוז מהמגזר החרדי, ויוצאות ידי חובה בכל קמפיין שיוצא במספר דל ביותר של פרסומים, וחמור מכך - באופן שאינו אפקטיבי.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה