משפט

ועדת הערר: מסמך מדיניות אינו מצדיק עיכוב מהותי של תכנית להתחדשות עירונית

ועדת הערר המחוזית לתכנון ולבניה תל אביב הורתה לוועדה המקומית תל אביב לדון בתכנית פינוי בינוי ברמת הטייסים, במסגרתה אמורים היו להבנות 515 יח"ד לעומת ה-146 כיום, מבלי להמתין להכנת מסמך מדיניות
כפיר אדר | 
תל אביב (צילום unsplash)

מאז שנת 2014 מנסה חברת אביליה בבעלותו ובהנהלתו של מר אביב מרכס בשותפות עם חברת רקע מגורים, באמצעות משרד האדריכלים בלומנטל דרסלר לקדם פרויקט פינוי בינוי בשכונת רמת הטייסים בתל אביב, פרויקט שאמור לאפשר התחדשות עירונית כך שהבניינים הקיימים עליהם בנויים כיום 146 יחידות דיור ייהרסו, ובמקומם ייבנו 515 יחידות דיור בבניינים חדשים.

התכנית קודמה בשיתוף פעולה עם צוותי התכנון של הוועדה המקומית בתל אביב עד שנת 2018. באותה שנה הודיע צוות התכנון ליזם כי לא יאפשר את הפקדת התכנית להתנגדויות עד להכנת תסקיר חברתי לשכונה, ובהתאם החליטה הוועדה המקומית בשנת 2019 לסרב להפקיד את התכנית תוך שהיא מורה על הכנת מסמך מדיניות לשכונה.


היזם הגיש ערר לוועדת הערר המחוזית בתל אביב באמצעות משרד עורכי דין עפר טויסטר. הוועדה המקומית ביקשה לדחות את הערר תוך שהיא טוענת כי כל עוד לא יוכן מסמך מדיניות לשכונה לא ניתן להפקיד את התכנית.
ועדת הערר, בראשותה של עו"ד הילה סירוטה לבנה, החליטה לקבל את הערר באופן שהוועדה המקומית תחויב לקיים דיון נוסף בעניין הפקדת התכנית תוך 60 ימים, תוך שהיא מורה לוועדה המקומית להתחשב בחלוף הזמן מאז ההחלטה הקודמת לחייב הכנת מסמך מדיניות והתקדמות (או היעדר התקדמות) ההליך להכנתו, בעובדה כי מדובר בתכנית התואמת את הוראות תכנית המתאר הכוללנית של תל אביב, בעובדה כי מדובר בתכנית החלה על מתחם מוגדר בשולי השכונה ובסמיכות לקו הסגול של הרכבת הקלה, בעובדה כי מדובר במתחם בעל ייעוד שונה ומובדל מיתר השכונה, וכי הוא זקוק להתחדשות עירונית נוכח מצבם הפיזי והירוד של חלק מהמבנים במתחם.
בסיומה של ההחלטה ציינה ועדת הערר כי היזם יוכל לערור, ככל שיסבור שיש בכך צורך, גם על ההחלטה החדשה של הוועדה המקומית, ואף חייבה את הוועדה המקומית לשלם ליזם הוצאות. מר אביב מרכס, יזם התכנית, התייחס להחלטה וציין כי הוא מברך על ההחלטה.
מרכס מקווה ומצפה לשיתוף פעולה מצד הוועדה המקומית בהשלמת אישור התבע והיתרי הבניה, למען תושבי השכונה – לרווחתם ולביטחונם, על מנת שהתוכנית תצא אל הפועל ללא דיחוי נוסף. לדבריו " אל לנו לשכוח כי מדובר בפרויקט התחדשות עירונית שיבטיח לתושבים את אשר הם ראויים לו -  סביבת מגורים מטופחת, בניית בתי מגורים מרווחים ומודרניים, עמידים בפני רעידות אדמה, ובהם ממ"דים, מעליות וחניונים תת קרקעיים".
עו"ד עפר טויסטר שייצג יחד עם עורכת הדין חן פרס את היזם, מסר כי מצער שיזם היוזם תכנית אמור לעבור מסע ייסורים כגון במקרה זה, שלא ברור מתי יסתיים, תוך פגיעה בדיירי השכונה וביזם. עם כל הכבוד לחשיבות של גיבוש מדיניות וראייה כוללת, חייבים לזכור כי בצד השני ישנם דיירים המשוועים להתחדשות ושיצאו לדרך, יחד עם היזם, בשיתוף פעולה עם הגורמים המקצועיים בוועדה המקומית תל אביב.

תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה