משפט

נדחה ערעור ידיעות אחרונות והפרשנית סימה קדמון, שיצטרכו לפצות את 'אם תרצו' ודוברה

פסק הדין שמחייב את העיתון ואת הפרשנית לשלם לארגון כ-125 אלף שקל בתוספת 10 אלף שקל הוצאות משפט, בגין שני פרסומים של לשון הרע, נותר בעינו. ביקורת מצד השופטת על ההתנהלות ידיעות
כפיר אדר |  1
בניין ידיעות אחרונות (צילום אייס)
בית המשפט המחוזי בתל אביב דחה את הערעור מטעם ידיעות אחרונות והפרשנית הפוליטית הבכירה סימה קדמון, על פסק הדין שחייב אותם לפצות בסכום כולל של 125 אלף שקלים את תנועת "אם תרצו" ודוברהּ, בגין שני פרסומים של לשון הרע. סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, השופטת אביגיל כהן, חייבה גם את ידיעות אחרונות וקדמון לשאת בהוצאותיהם של "אם תרצו" ודוברה בגין הערעור בסך 10,000 שקל. 
הערעור נסוב על פסק דינה של השופטת רונית פינצ'וק-אלט מבית משפט השלום בתל אביב, שנדרשה לפרסומים שראו אור בידיעות אחרונות ב-2017, בקשר למכתב מחאה ששיגרו הורים שכולים לשרת התרבות דאז, מירי רגב. בפרסום הראשון נטען כי "אם תרצו" אחראית להתחזות לארגון שמאל רדיקלי ובדרך זו פנתה בעצומה לשרה. 
הפרסום השני כלל האשמות אישיות חמורות כלפי דובר "אם תרצו", שקדמון טענה כי היה אחראי ל"מכתב מדומה/מומצא" בשמן של משפחות שכולות, שלא הייתה לו כל אחיזה במציאות. 
את החלטתה לדחות את הערעור, נימקה השופטת כהן, בין היתר, בקובעה כי: "בית משפט השלום קבע על סמך הראיות שהוצגו בפניו כי שני הפרסומים כוללים עובדות שאינן אמת (...) אני סבורה כי בנסיבות שבהן עיתונאי מציג גרסה של 'פורום המשפחות השכולות' ולפיה מכתב של "אם תרצו" "הומצא" וכלל לא נשלח מכתב לשרת התרבות... היה מקום לפנות בבקשה לתגובה לתובעים ולא רק 'להסתמך' על פרסומים אחרים".
עו"ד גיא צברי, שייצג בתיק את תנועת "אם תרצו" ודוברה, הביע שביעות רצון מפסק הדין והוסיף: "מדובר בערעור שלא היה מקום להגישו. ניתן אך להביע צער, כי ידיעות אחרונות והגב' קדמון העדיפו לנסות ולקבל מבית המשפט הכשר להתנהלותם המקוממת, במקום להפיק את הלקחים המתבקשים. מדובר בשחקנים מרכזיים בתקשורת הישראלית, שהמינימום שמצופה מהם הוא להימנע מפרסום טענות חמורות חסרות שחר, מקל וחומר מבלי לקבל את תגובת מושא הפרסומים טרם הורדתם לדפוס".
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מגיע להם
    דוד האזרחי 02/2021/10
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סוף סוף אכלו אותה, אחרי אינסוף פרסומים וכתבות שבהם הנדסו את תודעת הציבור בשקרים ומגמתיות
    סגור