משפט

בית המשפט צמצם את צו איסור הפרסום על חקירת אסון הזפת

בית המשפט נעתר חלקית לבקשתם של עיתונאים מכמה כלי תקשורת, וכן של ארגון העיתונאים, להסרת צו איסור הפרסום על פרטי חקירת אסון הזפת. בשלב זה קיימות עשר ספינות החשודות ביצירת הזיהום
אורן שטרנברג | 
צו איסור פרסום (צילום פנימי)
לאחר פניית מספר עיתונאיים וכלי תקשורת אל בית המשפט, הורה שופט בית המשפט השלום בחיפה, ד"ר זאיד פלאח, לצמצם את צו איסור הפרסום שהוצא אתמול על פרטי חקירת אסון הזפת בחופי ישראל. השופט קבע כי אסור לפרסם דבר על שיטות החקירה, הגורמים החוקרים וחומרים המגיעים מהרשות החוקרת וכל פרט שמקורו ברשות החקירה. יחד עם זאת, קבע השופט כי יש להתיר לפרסם כל פרט שמקורו בחקירה עצמאית של כלי התקשורת ולא ברשות החקירה. כמו כן, נאסר לפרסם את שמות הספינות האחרות שהיו באזור, פרט לספינה היוונית ששמה כבר פורסם בימים האחרונים.
אתמול הוצא הצו לבקשת המשרד להגנת הסביבה. הצו אוסר לפרסם כל פרט מפרטי החקירה וכל פרט העלול לזהות את החשודים. בין הפרטים האסורים: שם השיט, נמלי מוצא ויעד, מטען ונתיב שיט. על פי הממצאים הקיימים של החקירה, הזיהום נגרם כ-50 ק"מ מחופי אשקלון לפני כשבועיים ובשל הסערה הגיעו כמויות עצומות של זפת לחופי ישראל - מראש הנקרה בצפון ועד חוף זיקים בדרום.
הצו, שעליו חתם השופט מתייחס לחקירה המתנהלת ביחידה הארצית לשמירה הסביבה הימית של המשרד להגנת הסביבה ובמשטרה הירוקה של המשרד להגנת הסביבה, ועניינו זיהום ים וחופי ישראל מזפת. קיים חשש לשיבוש החקירה באם יפורסמו כל הפרטים הידועים כעת. יש לציין כי מדובר בחקירה מורכבת מפני שמעורבים בה כלי שייט שאינם ישראלים.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה