משפט

עד כאן תובעים את הארץ: "ניסיון רשלני, חובבני ומרושע לסיכול ממוקד"

מנכ"ל ארגון "עד כאן" תבע את העיתונאי יותם ברגר ומערכת "הארץ" על כתבה שעלתה בפברואר 2019 ועסקה בביתו של מנכ"ל הארגון שבה פורסם כי קיבל משכנתא מהחטיבה להתיישבות. מנכ"ל הארגון: "עיתון הארץ החליט לצאת למסע רדיפה כנגד כל מי שמפריע לשמאל הקיצוני"
אביחי דלאל |  1
עד כאן בתביעה להארץ (צילום Magma Images Edit Ice)
גלעד אך, מנכ"ל ארגון "עד כאן", הגיש היום (שני) תביעת לשון הרע ונזיקין נגד העיתונאי יותם ברגר ומערכת "הארץ" בסכום של 150 אלף שקל. התביעה עסקה בכתבה שפורסמה באתר "הארץ" בפברואר 2019 ובה נטען שמנכ"ל הארגון קיבל משכנתא מהחטיבה להתיישבות על בניית בית לא חוקי בהתנחלות עלי. תביעה זאת מצטרפת לתביעה שהוגשה אתמול (ראשון) נגד עו"ד כרמל פומרנץ שכתבה טור באתר "הארץ" על הארגון.
ב-3 בפברואר 2019, עלתה כתבה באתר "הארץ" שכתב העיתונאי יותם ברגר, באותו הזמן כתב הארץ בשטחים, תחת הכותרת: "החטיבה להתיישבות העניקה משכנתא מכספי ציבור לבניית בית בלתי חוקי בהתנחלות עלי". בכותרת המשנה, ברגר כתב כי הבית שייך לאך: "הבית, השייך לפעיל ארגון הימין "עד כאן" גלעד אך, ממוקם על אדמה השייכת למדינה, אך ללא היתר. המשכנתא ניתנה לבית על אף שהוא בלתי חוקי, ללא היתר וללא תב"ע".
בכתב התביעה שנשלח על ידי עו"ד רון לוינטל ומבקש לתבוע את ברגר והארץ בגין פרסום לשון הרע ועוולת הרשלנות, לטענת לוינטל נשלחה למערכת "הארץ" פנייה מוקדמת לשנות את הכתבה, לתקן או להסיר אותה, דבר שלא נעשה.
"הכתבה עוסקת בביתו של התובע והוא כביכול מי שבנה בית בלתי חוקי, ומי שהחטיבה להתיישבות העניקה לו משכנתא מכספי ציבור", נכתב בכתב התביעה "התובע לא קיבל כל סיוע כספי, כזה או אחר, מאת החטיבה להתיישבות. יודגש כי המסקנה היחידה והמרכזית מהכתבה היא שישנם יחסי שחיתות בין החטיבה להתיישבות לבין התובע דבר שהוא חסר כל ביסוס, שיקרי ובא להשחיר את פניו ולפגוע בשמו הטוב של התובע".
לאחר מכן נכתב בתביעה כי: "מה שקרה באמת הוא זה: התובע רכש בית ביישוב עלי ביהודה ושומרון. חלק גדול מהאדמות ביהודה ושומרון שייכות לחטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית". 
עוד נכתב כי: "בניגוד לאמור בידיעה, אין כל ייחוד המצדיק כתבה נפרדת, דווקא אצל התובע, כאילו אחרים אוחזים בהיתר או בתב"ע ואילו הוא – פורע חוק בניגוד אליהם, או כי פלש או נכנס באופן לא חוקי לאנשהו. לא נעשה כל דבר מיוחד, שונה או חריג מהדרך בה נעשים הדברים עם שכניו, או אחרים המתגוררים ביהודה ושומרון. למעשה – אין כל עילת כתבה, אין 'ניוז' או גילוי מסעיר, שמחריג את התובע מאלפים או עשרות אלפים אחרים".
גלעד אך מנכ"ל עד כאן מסר בתגובה: "עיתון הארץ בחר ממזמן להיות לא אובייקטיבי, והחליט לצאת למסע רדיפה כנגד כל מי שמפריע לשמאל הקיצוני ולארגונים האנטי ישראליים בישראל. ארגון עד כאן ידוע באקטיביזם שלו נגד הארגונים האנטי ישראליים, וחווה לא אחת 'סיכולים ממוקדים' וניסיונות השתקה. לא עוד. כתבת עיתון 'הארץ' מהווה ניסיון רשלני, חובבני ומרושע לסיכול ממוקד, הפעם למנכ"ל הארגון עצמו. מכיוון שמעולם לא הצליחו להתמודד מולנו באמצעות עובדות. מנסים דרך התקפות אישיות. לא ניתן להמשיך את מסע ההכפשה כנגדנו, ועל ההשמצות השקריות עיתון 'הארץ' וכתביו יאלצו לשלם בבימ"ש". 
יותם ברגר נאלץ שלא להגיב לידיעה, ממערכת הארץ עדיין לא התקבלה תגובה ותעלה כשתתקבל.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    הביובון הזה יבין רק דרך הכיס. ולוינטל עורך דין תותח.
    דגן 04/2021/13
    הגב לתגובה זו
    0 0
    בהצלחה.
    סגור