משפט

משפטי האלפים: השופטים קיבלו את בקשת נתניהו ואלוביץ' לדחות את חקירת ישועה

עורכי הדין של נתניהו ואלוביץ' ביקשו אורכה לפני חקירה נגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה וקיבלו את טענת הסנגורים שהתווספו עדויות שלא היו בחקירת המשטרה
מערכת ice | 
משפט נתניהו וואלה (צילום אורן בן חכון וראובן קאסטרו פול אלכסנדר כץ ואוליבר פיטוסי פלאש 90)
עדותו של מנכ"ל וואלה לשעבר, אילן ישועה, הסתיימה היום (שלישי) בבית המשפט המחוזי בירושלים ואמורה הייתה להתחיל החקירה הנגדית של עורכי הדין של ראש הממשלה, בנימין נתניהו ושאול אלוביץ'. עורכי הדין של השניים טענו לאורך כל החקירה של ישועה כי מתווספים פרטים שלא היו ידועים להם קודם, כלומר לא עלו בחקירת המשטרה ולכן הם זקוקים לזמן נוסף כדי ללמוד אותם ולהיערך לחקירה הנגדית.
הפרקליטות התנגדה לטענות אלה וטענה לאורך הדיון כי מדובר בריענון של דברי שאמר ישועה בחקירת המשטרה והיו ידועים לאורך כל התהליך לסנגורים ולנאשמים ולכן אין צורך בסחבת נוספת וניתן לגשת לחקירה הנגדית באופן מידי.
בית המשפט החליט היום, כאמור, לקבל את טענות ההגנה וקבע דחייה של שבועיים לפני תחילת החקירה הנגיד וטזאת בשל העובדה, כפי שנקבעה על ידי בית המשפט, כי התווספו דברים של ישועה שהסנגורים צריכים ללמוד עליהם לקראת החקירה הנגדית. השופטת רבקה פרידמן-פלדמן קבעה את מועד החקירה הנגדית לעוד שבועיים, קרי ל-3 במאי.
כאן המקום לציין כי הטענות נגד הסנגורים של נתניהו ואלוביץ' היא כי הם מנסים לגרור רגליים כדי למוסס את ההליך המשפטי אולם הסנגורים דוחים טענות אלה מכל וכל וטוענים כי מדובר בקיומו של הליך הוגן ולכן יש, לטענתם, להקפיד על קוצו של יוד בכל ההליך הפלילי בעיקר כי מדובר בראש ממשלה מכהן.
יש להדגיש כי אין בקביעה של בית המשפט כדי להעלות או להוריד מחומרת הדברים שהעלה ישועה בחקירה הראשית וניתן לפרש את החלטת בית המשפט ככזו ששומרת על הליך הוגן ונותנת לנתניהו ואלוביץ' למתוח את החבל כדי להציג את מלוא טענות ההגנה שלהם שמשמעותן להוציא את הצדק לאור.
השופטים יקיימו דיון בבקשת הסנגורים של נתניהו ואלוביץ' לחשוף ראיות חסויות ב-3 במאי. חקירתו הנגדית של מנכ"ל וואלה לשעבר תחול ביום למחרת, קרי ל-4 במאי. תחילה עורכי הדין של הזוג אלוביץ' יתחקרו את נתניהו ושלישי, עורך הדין של נתניהו. 
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה