משפט

מנדלבליט תוקף את נתניהו: "ההצבעה על אקוניס לא חוקית"

היועץ המשפטי לממשלה במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי בני גנץ שבו הוא קובע כי המינוי של אופיר אקוניס כשר המשפטים לא תקף. מנדלבליט: "פגם מנהלי חמור ביותר שלא נתנו לי להציג את חוות דעתי"
אביחי דלאל |  1
אביחי מנדלבליט (צילום אוליבר פיטוסי פלאש 90)
אחרי הסערה שהתרחשה היום (שלישי) בישיבת הממשלה שדנה במינוי שר המשפטים, היועץ המשפטי לממשלה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלח מכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו וראש הממשלה החליפי, בני גנץ ובו הוא טוען כי: "ממשלת ישראל לא מינתה שר משפטים בישיבת הממשלה שהסתיימה כעת".
בפתח דבריו, מנדלבליט כתב על כך שגנץ לא קיבל את ההצבעה וכל חברי הליכוד הצביעו נגד ולכן גנץ לא מונה. לאחר מכן, ראש הממשלה נתניהו הציע את מינויו של השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס שזכה בהצבעה ומונה לשר המשפטים.
לאחר מכן, מנדלבליט הוסיף את חוות דעתו המשפטית וכתב: "קיים פגם מנהלי חמור ביותר בכך שלא ניתנה לי האפשרות להציג את חוות דעתי המשפטית ביחס לאי חוקיות ההצבעה על מינוי השר אקוניס לתפקיד שר המשפטים, עובר לקיום ההצבעה וזאת אף לאחר שאמרתי כי לעמדתי, מדובר בהצבעה לא חוקית שאין לקיימה. כתוצאה מכך, הממשלה פעלה במודע ובמכוון באופן לא חוקי".
בהמשך הוסיף: "לאור התנגדותו המפורשת של ראש הממשלה החליפי להצבעה על מינוי השר אקוניס שר המשפטים, ובנסיבות העניין, מדובר בהצבעה לא חוקית, ועל כן אסור היה לקיימה. זאת כאמור בהתאם להוראות החלטת הממשלה לפיה 'קביעת סדר היום לעבודת הממשלה ודיוניה תיעשה בהסכמה מראש של ראש הממשלה וראש הממשלה החליפי".
הסבר נוסף שנתן מנדלבליט: "מבחינה תיאורטית, הייתה ההצבעה על מינויו של השר אקוניס לתפקיד שר המשפטים חוקית, הרי שלנוכח העובדה כי כל שרי גוש כחול לבן הצביעו נגד הצעת ההחלטה. יש  לראות בתוצאה כאילו היה שוויון בין הקולות ולפיכך כי ההצעה לא התקבלה. עמדה משפטית זו הובאה בפני הממשלה כבר במכתבי שבסמך, שרלוונטי גם לעניין ההצבעה הנוכחית בשינויים המחוייבים".   
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    מושחתים
    שמאל ומערכת האכיפה 04/2021/27
    הגב לתגובה זו
    0 0
    מדוע גנץ כן ואקוניס לא? התשובה המימד החמישי מדוע בעבר בגץ והרועמש מנעו מינויים בממשלת מעבר ועכשיו נלחמים על מינוי? התשובה המימד החמישי מנדלבליט אתה אדם מושחת! השב מדוע גנץ כן ואקוניס לא? התשובה המימד החמישי מדוע בעבר בגץ והרועמש מנעו מינויים בממשלת מעבר ועכשיו נלחמים על מינוי? התשובה המימד החמישי מנדלבליט אתה אדם מושחת! השב מדוע גנץ כן ואקוניס לא? והתשובה המימיד החמישי
    סגור