משפט

רביב דרוקר בתביעת ענק נגד עיתונאי הימין ותחנות הרדיו

דרוקר פירסם מאמר דעה ב"הארץ" ביוני האחרון "עיתונאים, הגיע הזמן לחזור להיות אידיוטים שימושיים".לטענת דרוקר, אנשי התקשורת המזוהים עם הימין תקפו ואמרו כי הוא סחט את שר הביטחון באותו המאמר בכדי שלא יחבור לנתניהו ויפרק את הממשלה: "דרוקר עשה הקש בגג". כתב התביעה: "הפרסומים הדיבתיים החמורים, שקר מוחלט". 
אביחי דלאל |  6
רביב דרוקר (צילום באדיבות רשת 13)
הפרשן הפוליטי של חדשות 13, רביב דרוקר תבע אתמול (רביעי) תביעת לשון הרע את אנשי התקשורת יעקב ברדוגו, נועם פתחי ויותם זמרי ותחנות הרדיו גלי צה"ל, גלי ישראל ורדיו דרום במיליון שקל. מגל"צ וברדוגו תובע דרוקר חצי מיליון שקל ומרדיו דרום, גלי ישראל, פתחי וזמרי חצי מיליון שקל ודורש מכל אחד מהצדדים לתקן את הדברים שלהם בנוגע אליו.
על פי כתב התביעה, הנתבעים פרסמו דברים המייחסים לדרוקר ביצוע עבירה פלילית של סחיטה באיומים כלפי שר הביטחון בני גנץ במאמר דעה של דרוקר שפורסם בעיתון "הארץ" ובבלוג שלו ב-21 ביוני 2021. "הנתבעים אמרו ופרסמו כי דרוקר נמנע במכוון מפרסום דברים בעלי עניין וחשיבות ציבורית, שפרסומם עשוי לגרום מבוכה לשר הביטחון גנץ, אשר באפשרות דרוקר לפרסם אם רק יחליט לעשות כן" נכתב בכתב התביעה. 
הפרסום של דרוקר
כאמור, ב-21 ביוני האחרון, דרוקר פירסם מאמר דעה בעיתון ובאתר "הארץ" תחת הכותרת "עיתונאים, הגיע הזמן לחזור להיות אידיוטים שימושיים". דרוקר פתח את מאמר הדעה במשפט: "לפני בחירות אפריל 2019 הועברו אלי הקלטות שהיו יכולות להביך את בני גנץ". והמשיך "המקור אמר — תקשיב, תתמלל, אבל אל תפרסם בלי אישור שלי. מדי פעם בפעם ביקשתי את אישורו. הוא לא אישר, אך נהג להוסיף שאלה בעקיצה: 'ואם הייתי מאשר, היית מפרסם?' הסאבטקסט היה ברור: אתה, שכל כך רוצה בהזזתו של נתניהו, תפרסם תחקיר שיפגע במועמד שאמור להפיל אותו?"
בהמשך המאמר, דרוקר אמר דיבר על תפקידו העיתונאי ועל הקונפליקט הקיים בין הדעות הפוליטיות והאינטרס האישי אל מול העבודה העיתונאית. דרוקר סייים את המאמר בשתי פסקאות המספרות על קשריו עם חברי הממשלה החדשה.
דרוקר כתב: "עכשיו יש ממשלה חדשה וראש ממשלה חדש. לא קל לזרוק את החולצה לפח, זה תהליך לא פשוט. בחודשים האחרונים שמעתי לא אחת מפוליטיקאי בגוש השינוי אמירות כמו 'מה אתה ממליץ?', או 'אבל אל תפרסם את זה, כי זה יפגע בנו'. שמעתי והתכווצתי. הם לא עשו דווקא. באמת ובתמים הם התרגלו לחשוב שיש לנו חולצה ושאנחנו באותה קבוצה. עכשיו הזמן לחזור לטמפרטורה הישנה והנכונה.
המקור של הקלטות שקשורות בגנץ סירב בסוף לפרסמן. הוא מסרב עד היום. לפני הבחירות האחרונות התאמצנו מאוד לעשות כתבה ביקורתית על יאיר לפיד. גם כאן המקורות לא הסכימו. אולי יסכימו עכשיו. אחרי הכל, גנץ, לפיד, בנט, ליברמן, מיכאלי והורוביץ הם השלטון היום, ותפקידנו לחפש אותם — גם אם הצד השני ישמח על שחזרנו להיות אידיוטים שימושיים".
תביעת מיליון השקלים
לטענת דרוקר, אנשי התקשורת אמרו שהדברים שנאמרו נעשו כדי לסחוט את שר הביטחון בכדי ששר הביטחון ימנע מלפרק את הממשלה שהוקמה ולא יחזור לשותפות עם בנימין נתניהו בהתאם לאינטרס הפוליטי או האישי של דרוקר. וכלל הדברים נאמרו עם ייחוס פלילי כמו: "סחיטה באיומים", "מאפיה", מאפיה סיציליאנית", "החזקת גרון" של שר הביטחון, "הקש בגג" כלפי שר הביטחון בכוונה של איום לפני תקיפה (כמו נוהל "הקש בגג" של צה"ל, המזהיר את האזרחים בשטח אויב לפני תקיפת היעד).
"הפרסומים הדיבתיים החמורים, כאמור לעיל, הם שקר מוחלט, והנתבעים ידעו זאת" נכתב בכתב התביעה "הפרסום כולו נשען על המאמר שפרסם דרוקר ומתייחס אליו כמקור העובדתי, כביכול, והיחיד, לדברים  שנאמרו ופורסמו, בעוד שקריאת המאמר מלמדת שלא רק שהמאמר אינו מהווה בסיס עובדתי לדברי הדיבה שפורסמו, אלא שבמאמר למעשה נכתב ההפך הגמור מכך,  ופרסומי הדיבה שקריים לגמרי. דומה כי הנתבעים פעלו מתוך הנחה, שיש בה כנראה מידה רבה של אמת, שמאזיניהם לא יטרחו לקרוא בעצמם את המאמר, וניצלו זאת כדי לסלף בצורה מוחלטת את שנאמר בו, ולהפיץ את שקריהם הדיבתיים".
מגלי צה"ל נמסר בתגובה: "לא נגיב בעניין התלוי ועומד בפני בית המשפט". מיותם זמרי ונועם פתחי נמסר בתגובה: "תגובתנו תינתן למול הערכאות המתאימות". מרדיו דרום, רדיו גלי ישראל ויעקב ברדוגו טרם נמסרה תגובה.
תגובות לכתבה(6):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 5.
    כול הכבוד דרוקר
    אחד 10/2021/09
    הגב לתגובה זו
    1 0
    תיקח מהם את כול הכסף לח*רות
    סגור
  • 4.
    כתב פוליטי מוטה מתלונן על ביקורת של עיתונאים אחרים נגדו (ל"ת)
    איתן 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    2 6
    סגור
  • 3.
    דרוקר, מברך אותך על כל שקל שתוציא מכוחות האופל והריקבון
    ארצי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    17 5
    הדיקטטור כבר לא מושל, עכשיו תורם לשלם על תרבות הביבים שהם מהדהדים.
    סגור
  • 2.
    עולם עם רביב דרוקר הוא עולם טוב, נקי וערכי יותר
    אבי גנור 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    23 7
    תודה לך על עבודתך העיתונאית המעולה ובהצלחה בתביעתך המוצדקת.
    סגור
  • 1.
    דרוקר האדם שמשקר כל יום ??????
    ראובן 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    5 13
    רק ביבי יכול לתבוע אותו במיליונים
    סגור
  • אתה חי בסרט הלא נכון. (ל"ת)
    תמי לוי 10/2021/07
    הגב לתגובה זו
    8 3
    סגור