משפט

גל הירש תחת כתב אישום: האם התחמק מתשלום מס?

פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה כתב אישום נגד עודד שכנאי, גל הירש ומיכאל בנימיני על עבירות מס, כתב אישום נוסף הוגש נגד יניב אדם במסגרת הסדר טיעון. עו"ד ז'ק חן המייצג את שכנאי: "שש וחצי שנים של עינוי דין שקשה לתאר את נזקיו חלפו מאז נפתחה נגד מר שכנאי ואחרים, חקירה בחשדות שהופרכו כליל"
אביחי דלאל |  1
גל הירש (צילום יונתן זינדל, פלאש 90)
פרקליטות מיסוי וכלכלה הגישה היום (חמישי) לבית משפט השלום בתל אביב כתב אישום נגד עודד שכנאי, גל הירש ומיכאל בנימיני על עבירות מס וכתב אישום נוסף נגד יניב אדם במסגרת הסדר טיעון. בכתב האישום של הירש נרשמו 66 עדי תביעה.
על פי כתב האישום, בין השנים 2007-2009, חברו הנאשמים ליניב אדם לצורך מתן שירותי ייעוץ ביטחוני, אימון צבאי ותיווך בעסקאות למכירת ציוד צבאי למשרד ההגנה הגיאורגי. שכנאי והירש ניהלו במשותף את הפעילות בגאורגיה ובמקומות אחרים במסגרת מערך חברות שבשליטתם, כל אחד לפי חלקו. במסגרת החברות דיפנסיב שילד ישראל בע"מ שהוקמה בישראל; חברות שהוקמו בגיאורגיה וחברות שהוקמו באיי הבתולה הבריטיים. פעילות זו הוסדרה באמצעות שורה של הסכמים שנחתמו בין היתר על ידי החברות הנזכרות מעלה לבין לקוחות השותפות.
בנימיני פעל בגיאורגיה לקידום הפעילות המקצועית והאינטרסים של השותפות. אדם היה אחראי, בין היתר, על פיקוח מקצועי, חניכה וליווי של התוכניות שהופעלו במסגרת הפעילות. על פי כתב האישום, מפעילותה העסקית של השותפות נצמחו לנאשמים הכנסות המצטברות להיקפים של מיליוני שקלים, שזרמו לחשבונות החברות הנזכרות מעלה. את הרווחים חילקו ביניהם הנאשמים בהעברות אל חשבונותיהם האישיים וחשבונות חברות זרות נוספות אשר בשליטתם, בבנקים זרים. כמו כן הנאשמים העבירו כספים בין חשבונותיהם האישיים וחשבונות החברות שבשליטתם לבין עצמם.
ההסכמים וחשבונות הבנק הרבים בהם נעשה שימוש, נועד, בין היתר, לסייע לנאשמים לקבל את הכספים, לחלקם תוך הסוואת היותם נהנים בהם ולסייע להם להעלים את הכנסותיהם. כך, על פי כתב האישום, בשנים 2009-2007 עודד שכנאי לא דיווח בדוחותיו על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-19.5 מיליון שקל. בשנת 2008 גל הירש לא דווח בדוחותיו האישיים על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-6.1 מיליון שקל, ובשנים 2009-2008 מיכאל בנימיני לא דיווח על הכנסה אישית בסך שלא פחת מכ-13.4 מיליון שקל.
על פי כתב האישום בהסדר שהוגש נגד יניב אדם, בשנים 2009-2007 אדם לא דיווח על הכנסה בסך של כ-3.6 מיליון שקל שנצמחה לחברה באמצעותה פעל בחו"ל, וזאת ללא הצדק סביר. במסגרת ההסדר עם אדם הוסכם כי אדם יודה בעבירה של מסירת דוח וידיעות לא נכונות ללא הצדק סביר, והצדדים יעתרו לעונש מוסכם של 6 חודשי עבודות שירות וקנס של 100 אלף שקל, זאת לאחר הסדרת חוב המס מול רשות המיסים. כזכור, בנוסף לחשד לעבירות מס, החקירה בתיק כללה בראשיתה גם חשדות בגין תשלום שוחד לעובד ציבור זר – חשדות שלא התגבשה בעניינם תשתית ראייתית עוד בשלב החקירה.
פרקליטיו של שכנאי, עוה״ד ז׳ק חן, משה מזרחי, שי אילון ואלדד נח, מסרו: ״שש וחצי שנים של עינוי דין שקשה לתאר את נזקיו חלפו מאז נפתחה נגד מר שכנאי ואחרים, חקירה בחשדות שהופרכו כליל. למעלה משנתיים מתקופה ארוכה זו שהה התיק בפרקליטות. עתה הוגש כנגדו אישום בגין עבירות מס שנעברו לפי הנטען לפני כ-14 שנים. לא ניתן שלא להתקומם על הקשחת הלב נוכח עינוי הדין הנורא והבחירה להגיש בכל זאת כתב אישום בעבירות מס תוך התעלמות מוחלטת מטענות הגנה מוצקות המגובות בראיות של ממש לפיהן בתקופה המדוברת היה מר שכנאי תושב חוץ שבאמתחתו גם חוות דעת מתאימה שעלתה בקנה אחד עם קביעותיהם של מספר פקידי שומה בעינינו. אנו סמוכים ובטוחים שבית המשפט שייחשף לחומר הראיות יזכה את מר שכנאי מכל אשמה״.
פרקליטיו של יניב אדם, עוה״ד מיכל רוזן עוזר, משה מזרחי, ואלדד נח, מסרו: ״לאחר שנים ארוכות, הוסכם כי ניתן ליחס ליניב אדם מעשה עבירת מס, שהיא ברף הנמוך של רשלנות. הסכמתו של יניב אדם להסכם מבטאת לקיחת אחריות על אירוע מלפני 14 שנים ואת רצונו לשים את האירוע מאחוריו״.
תגובות לכתבה(1):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 1.
    נבלות
    תלמה מור 10/2021/21
    הגב לתגובה זו
    1 0
    את גנץ והמפכל לשעבר במימד החמישי את בנט והמליונים מהבית היהודי את ליברמן ופרשיות ישראל ביתנו את גדעון 2014 ופרשיות הסקס העבירו לבויידם
    סגור