משפט

שישה חשודים בעבירות מס במיליונים, זה העונש שקיבלו

עצורים נוספים במסגרת הפעילות המוגברת של רשות המסים במאבק בהון השחור: שישה חשודים בעבירות מס בהיקף מצטבר של מיליוני שקלים ברחבי הארץ, הם שוחררו בתנאים מגבילים והחקירה נמשכת
מערכת ice | 
בית משפט (צילום freepik)
במסגרת פעילות מוגברת של רשות המסים במאבקה בהון השחור, נעצרו בימים האחרונים שישה חשודים ברחבי הארץ בחקירות שונות בחשד לעבירות מס בהיקף של מיליוני שקלים. במסגרת הפעילות נערכו גם ביקורות בבתי עסק ופעולות חקירה ומעצרים נוספים צפויים בימים הקרובים. זאת, במטרה להביא לגביית מס אמת ובכך להגביר את השוויון בנטל המס בקרב האזרחים.
באזור המרכז, במסגרת חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ תל אביב והמרכז, נעצר ביום ראשון כפיר שבח, ממושב ניר יפה, בחשד לקיזוז והפצה של חשבוניות פיקטיביות בסכום של כ-57 מיליון שקלים בפרק זמן קצר ובאמצעות מספר חברות. מבקשות המעצר והפרוטוקולים בעניינו עולה כי למרות היותו פעיל בתחום שיווק של תפוחי אדמה לענף המסעדות, פעל שבח, על פי החשד, באמצעות אנשי קש ותחת חברות הרשומות על שמם כדי להוציא חשבוניות מס פיקטיביות לענפים מתחום הבניה, שיפוץ, הובלת מטענים, מסגרות, כח אדם ועוד, כשמנגד פעל שלאותן חברות יהיה כיסוי חשבונאי פיקטיבי שיאזן את ספרי הנהלת החשבונות שלהן.
השופט טל ענר מבית המשפט בראשון לציון האריך את מעצרו של שבח עד להיום (רביעי), ובעקבות השלמת פעולות חקירה בשלב זה על ידי היחידה החוקרת ובהסכמתה שחרר כבוד השופט אילן בן דור מבית משפט השלום בראשון לציון את החשוד אתמול בשעה 21:00 בתנאים מגבילים, במסגרת החקירה נעצר ושוחרר חשוד נוסף בחשד ששימש כאיש קש.
בחיפה, במסגרת חקירה של פקיד שומה חקירות חיפה והצפון נעצרו יעקב וגיא עמרני, אב ובנו תושבי חיפה, בחשד להשמטת הכנסות בסכום כולל של כ-1.6 מיליון שקל. על פי בקשות המעצר עולה כי השניים, המפעילים מוסך לבדיקות רכב בחיפה, השמיטו על פי החשד בין השנים 2020-2016 הכנסות בסכום כולל של 1.6 מיליון שקלים מספרי החשבונות של העסק ומהדוחות האישיים שהוגשו לרשות המסים. כבוד השופט זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה שחרר את השניים בתנאים מגבילים.
עוד בחיפה, במסגרת חקירה של מחלקת חקירות מכס ומע"מ חיפה והצפון, נעצרו ביום שני איברהים ואחמד זערורה, אב ובנו תושבי כפר מנדא העוסקים בתחום גידול הבקר, בחשד להעלמת עסקאות בין השנים 2020-2021 במאות אלפי שקלים. במסגרת החקירה נערכו חיפושים בבתי החשודים וברפת ובדיר שבבעלותם, נתפסו חומרים והשניים הובאו לחקירה.  כבוד השופט זאיד פלאח מבית משפט השלום בחיפה שחרר את החשודים בתנאים מגבילים. 
בדרום, ערכה בימים האחרונים יחידת החקירות של מכס ומע"מ באר שבע פעילות מבצעית במסגרתה נערכו ביקורות אצל מספר עוסקים בענף החקלאות וגידול עופות באזור בחשד לביצוע עבירות מס. במהלך הפעילות נגבו עדויות מעובדים אשר נמצאו במקום, נתפסו חומרי הנהלת חשבונות ומסמכים נוספים. יחידת החקירות ממשיכה בימים אלו לבחון את הממצאים והחשדות העולים מפעילות זו.
תגובות לכתבה(0):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה