משפט

תביעת ענק נגד אפליקציית אטרף: זה הסכום שהמשתמשים דורשים

אחרי שהחלה חקירה נגד סייברסרב בעקבות פרשת ההדלפות של "אטרף", משתמשי האפליקציה יוצאים בצעד משפטי נגד החברה, ותובעים סכום עתק על המחדל 
שירה יום טוב |  20
תקיפת האקרים איראנים (צילום unsplash, pixabay)
פרשת אטרף ממשיכה להסתבך בזירה המשפטית, כשמשתמשת האתר הגישה באמצעות עורכי הדין ליאור חאיק ואלי שוורץ תביעה ייצוגית נגד סייברסרב, החברה שעומדת מאחורי האפליקציה.  התביעה הוגשה בעקבות המחדלים שאפשרו לדליפת המידע שלהם, בטענה למחדלים ופגיעה בפרטיות המשתמשים והפרת החוזה מולם.
משתמשת האפליקציה שהגישה את התביעה, הייתה מנויה בתשלום לאטרף, ופרטיה נחשפו בעקבות ההדלפות. את התביעה תגיש עבור מיליון משתמשי האפליקציה שפרטיהם נמצאים בסכנה ברשותם של כנופיית ההאקרים Black shadow. עו"ד ליאור חאיק הגיש את התביעה על סך של כחצי מיליארד שקלים, שאם יושגו יחולקו בין המשתמשים.
עו"ד חאיק שהגיש היו את התביעה יחד עם עו"ד אלי שוורץ סיפר ל-ice על הצעד, ואמר, "הגשנו תביעה ייצוגית נגד סייברסרב על הדליפה ופגיעה בפרטיות לקוחות האתר, עיקר הטענה נוגעת ברשלנות באבטחת המידע והפרת חוזה הפרטיות של המשתמשים".
עוד הסביר עו"ד חאיק כי, "עיקר התביעה מתבססת על פיצוי כספי למשתמשים, לצד צווים שיחייבו להתקין אמצעי אבטחה מינימליים על מנת שהמקרה לא ישנה. הטענה שלנו נגד סייברסרב היא שהיו נורות אדומות בנוגע לאבטחת האתר ומערך הסייבר אף פנה והתריע על כך, אך בחברה התייחסו להתראות בקלות ראש, מה שמחדד כאן את עניין הרשלנות. המשתמשים שפנו אלי העידו על חשש, מבוכה, סטרס, פחד שההתכתבויות יתגלו ושיצאו מהארון, יש שם פרטים שנוגעים בליבה של הזכות לפרטיות".

עו"ד אלי שוורץ וליאוק חאיק
נזכיר כי במסגרת הפרשה שמתנהלת לאורך השבוע האחרון, האקרים איראנים פרצו לאתרים הישראלים: אטרף, מכון מור, דן, פגסוס ישראל, קווים ודוקטור טיקט. האתרים נפרצו לקראת סוף חודש אוקטובר והקבוצה טענה שתפיץ פרטי מידע של המשתמשים. ההאקרים הציבו אולטימטום שבו הם דרשו העברה של מיליון דולר בביטקוין בתוך 48 שעות. בתגובה, אפליקציית טלגרם חסמה את הערוץ של ההאקרים. בתגובה לכך, ההאקרים איימו שוב כי יחשפו פרטים של חמישים מפורסמים ישראלים. אתמול ההאקרים פירסמו את המידע, הפרטים ירדו מהאינטרנט ודלפו שוב.
העניין הרב סביב הדלפת פרטיהם של משתמשי אטרף נובע מרגישות המידע האישי שעלול להתפרסם בשעה שבה חלק מהמשתמשים עדיין לא חשפו את נטייתם המינית בסביבה הקרובה שלהם, וכן פרטים הנוגעים ל-IVF, והעדפות מיניות. 
אתמול נכנס העניין לזירה המשפטית בנושא כשמחלקת הסייבר של פרקליטות המדינה הגישה צו איסור הפצה, חסימת גישה לאתרי אינטרנט וסעדים נוספים למניעת פגיעה בפרטיות בעניינה של חברת סייברסרב אינטרנט ותקשורת בע"מ לבית משפט השלום בתל אביב יפו. כמו כן, הרשות להגנת הפרטיות אמרה כי תפתח בחקירה נגד החברה.
 
"יש פה תקיפה כפולה גם על הרקע הלאומני וגם תקיפה על רקע של נטייה ומגדר" אמר חבר הכנסת עידן רול המשויך בעצמו לקהילה בראיון לחדשות 12 והוסיף, "זה מייצר פה פחד כפול לאותם אנשים. צריך להבין שמדובר באתר שנמצאים בו בצורה אנונימית לא מעט אנשים גם יהודים וגם ערבים וזו הפרה בוטה של הפרטיות שלהם מתוך רצון לפגוע בהם".
עוד אמר רול "יש מגזרים במדינה אצלם יציאה מהארון זה עדיין טאבו מאוד גדול גם בחברה הדתית לאומית גם בחברה הערבית וגם בחברה החרדית אבל יש עדיין לא מעט גברים ונשים בארון או בתהליך של בירור עם עצמם ומבחינתם מהלך כזה של חשיפת הזהות שלהם זה לשמוט את הקרקע מתחת לרגליהם, זו דרגה חדשה של כיעור וציניות במתקפות".
 
תגובות לכתבה(20):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 12.
    ליאור חאיק שרלטן
    ליאור חאיק שרלטן 06/2023/08
    הגב לתגובה זו
    0 0
    עקץ אותי בעבר! מציע להתרחק מהאיש
    סגור
  • 11.
    לא יראו מזה פרוטה. קנטרני ומיותר
    שביט 04/2022/28
    הגב לתגובה זו
    0 1
    סתם מחפשים לעשות כסף. תרדו מזה.
    סגור
  • 10.
    פרטיות
    משה בן-משה 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    כל תוכן שעובר בדרך דיגיטלית עלול להחשף. תסבירו לילדים שלכם, שכל מה שהם כותבים ואומרים בטלפון נתועד ואנשים כאלה ואחרים נגישים למידע.
    סגור
  • 9.
    עידן רול לא חבר כנסת
    אלעד 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    הוא התפטר במסגרת החוק הנורווגי
    סגור
  • 8.
    זאת עלות הסודיות? 500 שח לאדם? (ל"ת)
    קולקטינג 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • טען עוד
  • 7.
    שווה להצטרף או שמאוחר
    דנילו 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    שווה להשקיע במניה
    סגור
  • 6.
    אין פה קייס... האתר לא נפרץ אלא השרת
    אריה 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 1
    האתר לא אחראי לרשלנות של חברת האחסון, תתבעו אותם... מה שכן האתר לא הצפין את הסיסמאות, אבל זה אחריות של המשתמשים להשתמש בסיסמה אחרת בכל אתר... זה 101 בשימוש באינטרנט... וגם אם המחדע היה מוצפן זה לא היה מונע דליפה שלו כי גם המפתח הצפנה היה דולף, כי כמו שאמרתי, השרת עצמו נפרץ...
    סגור
  • כמה שטויות
    אתה לא מבין כלום אה? 11/2021/07
    הגב לתגובה זו
    0 0
    1. חובה להצפין סיסמאות (מספיק שיש שם אירופאי אחד והוא יכול לתבוע אותו על 20 מליון דולר לפי חוקי GDPR) 2. משתמשים שדרשו למחוק את עצמם מהמערכת לא נמחקו ואף נשארו בטבלה ייעודית 3. לפי הדיבור בטוויטר נראה כי צוות האתר שלף לכאורה מספרי פלאפון של אנשים מתוך שיחות
    סגור
  • אין צורך לשמור מפתח הצפנה של סמסאות
    אלמליך 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    ניכר שאין לך הבנה באבטחת מידע. משתמשים בפונקציית גיבוב חד כיוונית.
    סגור
  • 5.
    IVF ?
    איציק 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    IVF = מתייחס לשיטת הפריה חוץ גופית הכוונה היתה אולי לאיידס שזה HIV
    סגור
  • 4.
    חצי מיליארד שקל? באמת?
    אוחובסקים קטנים 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 1
    לא ישלמו לכם גם שקל.
    סגור
  • 3.
    אישה ולא גבר הגישה את התביעה וכאן הסיפור...
    בוגדן 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    אטרף אולי שירת את קהילת הלהט'ב בכל שנות קיומו (תחילת המילניום) אבל לא רק. סטרייטים שחיפשו מין זמין תמורת תשלום (ועם מזל גם בחינם) השתמשו אף הם בשירותי האתר ופרטיהם והתכתבויותהם זמינים עכשיו לכל מי שיודע איך מחפשים קבוצות בטלגרם.
    סגור
  • ואני חשבתי שהם גאים במי שהם ובמה שהם עושים.
    כנראה טעיתי 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 9
    כנראה שבסופו של דבר הם יותר מתביישים מאשר גאים.
    סגור
  • גם חשבת שאתה חכם, אז חשבת (ל"ת)
    קולקטינג 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 2.
    מה שהיה היה ומה שיהיה - יהיה
    הפתרון היחיד 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    7 0
    אם היה לי פורום ובמה כמו שלכם הייתי מעלה קצת את המודעות לכך שמה שהודלף אבוד לנצח, שום חסימה ושום תביעה לא תמנע את הפצת המידע, הפתרון היחיד הוא טשטוש העקבות, צריך לקחת את המסמכים שהודלפו ולזהם אותם במידע שקרי על משתמשים בדויים, לעשות מיקס במידע של המשתמשים הקיימים ולהפיץ זאת מחדש בפלטפורמות שונות כך שיחשבו שאלו הקבצים המקוריים, ובסופו של דבר לא יידעו מי באמת משתמש באתר ומי לא. זאת הדרך היחידה לטפל בהדלפות ברשת.
    סגור
  • רעיון לא רע בכלל (ל"ת)
    דוד 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    סגור
  • מי מרים את הכפפה? (ל"ת)
    דרק 11/2021/06
    הגב לתגובה זו
    0 0
    סגור
  • 1.
    ivf ? באמת ?
    שירה יום טוב 11/2021/04
    הגב לתגובה זו
    4 0
    זה מה שהומואים עושים? ivf אחד לשני ?
    סגור
  • מה זה IVF?
    תמים 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    1 0
    לא מצאתי בגוגל. רשות הסייבר חסמה.
    סגור
  • לא קשור
    אלי 11/2021/05
    הגב לתגובה זו
    2 0
    Ivf זה הפריה חוץ גופית.מה קשור פה העניין הזה? אולי התכוונו hiv
    סגור