משפט

דרמה: אפל תובעת חברה ישראלית במיליוני דולרים

החברה הגדולה בעולם תובעת מחברת הסייבר הישראלית NSO לפצות אותה על ההשלכות של פעילותה של האחרונה על עבודתה של הראשונה, ודורשת לאסור על החברה הישראלית לגעת במוצרים שלה
יאיר מור |  2
אפל (צילום pixabay, פלאש 90)
אפל הגישה היום לבית משפט פדרלי תביעת ענק נגד חברת הסייבר הישראלית NSO, כך מדווח העיתון ניו-יורק טיימס.
לטענת אפל, על NSO לשאת באחריות למעקב אחרי משתמשי אפל שאפשרה באמצעות השירות שסיפקה (ועדיין מספקת) לסוכנויות מודיעין וגופים שונים ברחבי העולם. היא דורשת ש-NSO תשלם לה על הזמן שנאלצה להקדיש להתמודדות עם הפרצות הרבות שניצלה במכשירי אייפון, ומבטיחה לתרום כל סכום שישולם על ידי NSO, בתוספת 10 מיליון דולר מכיסה של אפל, לגופים לחשיפת תוכנות ריגול. היא אף דורשת מבית המשפט לאסור על NSO כל שימוש שהוא במוצרי ושירותי אפל.
 
איוון קרסטיץ', ראש מערך האבטחה באפל, אמר לעיתון כי מדובר ב"אזהרה ל-NSO. אפל אומרת: אם אתם עושים זאת, אם אתם מנצלים את התוכנה שלנו כנשק נגד משתמשים תמימים, חוקרים, מתנגדי משטר, פעילים ועיתונאים, אפל לא תעשה לכם הנחות".
הת'ר גרנייה, מנהלת בכירה למשפט מסחרי באפל, הוסיפה כי התנהלות NSO, שלפי הדלפות קודמות כללה יצירת מאות חשבונות אפל מזויפים, היוותה "הפרה מחפירה של תנאי השימוש ופרטיות המשתמשים שלנו. זהו היתד שלנו, כדי לשלוח קריאה ברורה שאיננו הולכים להרשות את סוג הניצול לרעה הזה של המשתמשים שלנו".
זוהי התביעה השנייה שמוגשת נגד NSO בשל ריגול אחר משתמשים: ב-2019 תבעה אותה פייסבוק על השימוש שעשתה בוואטסאפ ככלי ריגול, בתביעה שקיבלה לאחרונה מבית המשפט בקליפורניה אור ירוק להמשיך.
אך התביעה של פייסבוק לא היתה המכה הגדולה ביותר שספגה החברה הישראלית, שמגדירה את עצמה כחברה לאספקת שירותי ביון סלולריים למניעת טרור: המכה הגדולה ביותר הגיעה לפני כשלושה שבועות, כאשר הממשל האמריקאי הוסיף את החברה לרשימה שחורה של חברות שפוגעות באינטרסים האמריקאים ואין לבצע כל פעילות כלכלית מולן. לפי הניו-יורק טיימס, כעת פועלת ממשלת ישראל להסרת החרם נגד NSO, למרות ששר החוץ, יאיר לפיד, אמר בזמנו שמדובר בחברה פרטית שאין לה כל קשר עם הממשלה.
תגובות לכתבה(2):

נותרו 55 תווים

נותרו 1000 תווים

הוסף תגובה

תגובתך התקבלה ותפורסם בכפוף למדיניות המערכת.
תודה.
לתגובה חדשה
תגובתך לא נשלחה בשל בעיית תקשורת, אנא נסה שנית.
חזור לתגובה
  • 2.
    ממשלה נקיית כפיים??
    צביה רוטמן 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    0 0
    חב אנסאו חשודה כבר שנים בפעילות בלתי חוקית. ראשיה תמיד הכחישו נמרצות ואף טענו שלהיפך כל חברה שמשתמשת במוצריהם חרעה הם מסלקים וכו. חבל מאד מאד יהיה אם הממשלה החדשה תתפתה לעמוד מאחורי חברה אפלה זו. היא חברה פרטית. אל תזהמו את הממשלה שלנו. הסירו כל שמץ תמיכה בה!
    סגור
  • 1.
    צבועים
    אחד 11/2021/24
    הגב לתגובה זו
    3 0
    תשאלו את סנואדן שעבד ב CIA ופיתח יכולות זהות בדיוק מטעם ה CIA. אז הם גם ריגלו אחרי אנגלה מרקל. אז הממשל בארה״ב יחד עם ענקי הטכנולוגיה גוגל אפל פייסבוק עוקבים אחרי כל המשתמשים בכל העולם ויוצרים דלת אחורית עבור הממשל האמריקאי,שירדת אחרי כל העולם ואישתו. אז באמת, כמה צביעות, כמה חוצפה יש לכם. זה כמו שארה״ב משטינה על כולם מהמקפצה ואז כועסת שמישהו אחר השטין בבריכה. צבועים ומגעילים, זה אנדרסטייטמנט.
    סגור